CSI och tidningsklipp

Ojojoj, vad makabert CSI var igår! Eftersom det var så långt orkade jag inte se det igår kväll, så jag spelade in det och såg det idag...vilket var tur, för det var flera gånger så läskigt att jag tvingades bildspola. Ett tag var jag helt övertygad om att Nick Stokes skulle dö. Åsa berättade (jag tror det var hon) att de som spelar Stokes och Sidle hade gått och begärt högre lön, och hotat att strejka....eller om de hade strejkat, jag minns inte. Därför fanns det ju en risk att producenten skulle "ha ihjäl" Nick Stokes för att ge honom sparken. Lyckligtvis överlevde han, men läskigt var det!

Ja - när det är så spännande på tv så gör ju inte det trista vädret så mycket....och ikväll är det Desperate Housewives igen. Ikväll ska jag gå över till granntjejen och kolla på det. Det är ju så himla trist att Jakob är så fruktansvärt ointresserad av mina tv-program. Han kollar varken på CSI, Desperate Housewives eller Lost, vilket är synd för det kan vara skönt att diskutera dessa mästerverk med någon. Nåja - jag får väl göra det i detta forum istället....även fast ingen annan av er tycks ha några synpunkter om dessa viktiga samhällsfrågor ;-) Man borde ha olika tv-kompisar som man kan se sina bra program med, en som man kollar CSI med och som är lika fascinerade av morbida kameraåkningar in i skottsår, en annan som har en massa spännande teorier om Lost-handlingen och en tredje som sitter med spännande bakgrundsinformation om Desperate Housewives-rollfigrerna.

Jag har inte publicerat några roliga länkar på jättelänge, så idag blir det flera stycken. Jag har hittat några roliga tidningsurklipp. Det här urklippet har några veckor på nacken, men jag tycker det är kul. Jag vet dock inte om min kompis Åsa håller med, gammal Skellefte-bo som hon är ;-)

...och här är ett till urklipp om Skellefteå. Den här skolan tillämpade en annan form av pedagogik än jag är van vid, och jag är mycket glad att jag aldrig gick i denna skola.

..och här är ett annat roligt tidningsklipp om barn och djur. När man ska se sig själv som ett djur, har jag aldrig funderat på tillhörande kost, men det har dessa klipska ungar.

Det här var också jättekul, tycker jag. Han är ruggigt smart den där Darth Vader ;-)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hmm... det finns en orsak till att jag har flyttat från Skellefteå ;-). Nej, skämt åsido, så var händelsen kring skolan och bantningen helt horribel. Hur tänkte läraren egentligen?

CSI var verkligen hemskt i måndags, och jag trodde faktiskt att de skulle ta livet av Stokes.

2005-11-02 @ 08:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0