Finnar och radio

Rackarns! Till min förskräckelse märker jag nu att den mini-blogg jag publicerade i fredags aldrig blev publicerad! Så - med några dagars försening - kommer här fredagsbloggningen;

Igår var jag på fest och idag ska jag åka till Skellefteå över helgen. Jag hade inte behövt skriva upp dessa evenemang i kalendern eller ens noterat de i huvudet, för så fort jag ska på fest eller någon form av semester så har jag en inbyggd påminnelsefunktion i kroppen - Jag får ofelbart minst en finne i ansiktet, och ibland t om en hel kollektion spännande hudutslag. I onsdags eftermiddags ploppade en sådan fram på hakan och den hade växt till sig ordentligt till festen igår. Idag är den stoltare och rödare än någonsin, vilket betyder att det är både minisemester och fest på gång (vi ska gå ut på lördag kväll).

Jag hade tänkt shoppa runt i Skellefteå efter ett par högskaftade stövlar med lagom höga klackar och fyrkantig tå. Stövlarna jag har hittat här i stan har varit rundtåade eller (vilket är ännu värre) har cowboyboots-spetsiga tår. Jag hade hoppats på en ordentlig shoppingdag i Ske-å, men misstänker nu att det är stängt imorgon - kan livet vara så grymt?!!!

Jag hoppas verkligen inte det och håller tummarna för öppna boutiqer imorgon. Nu måste jag packa weekendväskan och springa iväg (vadå sista minuten;-)


Jag lyssnar så sällan på radion så jag missade helt Rally på P3. Här finns två roliga nyhetssändningar att lyssna på - Rally-nyheter 1 och Rally-nyheter 2.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0