Fusktävlingar och smarta grejer

Jaha - nu är det bekräftat: Cityshopping-tävlingen från i helgen var en fejk-tävling!!! Lokaltidningen har nämlligen publicerat vinstlistan och.....mitt namn var inte med(!!!) Just det - återigen har de hittat på en massa namn så att de ska slippa dela ut några priser, det är nämligen den enda tänkbara förklaringen till att jag inte vann på min lilla slogan ;-) Nåja, jag är inte ledsen för det för jag är en vinnare ändå. Igår fick jag nämligen ännu ett överraskande mail från utlandet, denna gång från Luis Bertron på UK National Lottery. Dragningen i detta lotteri skedde tydligen första september och det visade sig att jag vann....trots att jag inte köpt någon lott(!!!) Detta lotteri tycks nämligen funka så att datorn drar någon av de 25 000 e-postadresser de hade i sitt system. Dessa 25 000 är tydligen "distinguished individuals, proffesionals and artisans" från hela världen och det är "part of our international promotions programme conducted annually to encourage prospective overseas entries". Jag har alltså vunnit 1 miljon pund!! Allt jag behöver göra är att betala en futtig administrativ avgift på 750 pund. De är bara för generösa de där britterna - först min generösa kompis Geoffrey Wilson vars döde klients pengar skulle gå till mig och nu denna enorma lotterivinst. Jag skiter väl i de fuskiga cityshopping-tävlingarna med deras löjliga priser nu när jag snart är miljonär ;-)

Jag fantiserar ibland om att uppfinna någor jättefiffigt och patentera det så att jag kan tjäna miljarder sen när alla börjar använda det (vilket de ju ofelbart skulle göra, så smart som min uppfinning skulle vara). Jag har tyvärr inga fiffiga idéer alls (förutom en melodifestival-version av Trivial Pursuit), men det finns andra som har. Här är ett gäng fiffiga idéer. Många av dem kan betydligt underlätta människors vardag, som t ex transporteringen av vattencisternerna, men jag fastnar ändå för de minst nödvändiga uppfinningarna - jag gillade mingeltallriken, toahandtaget med indikator samt väskhängaren!

..och förresten - vad dåligt Lost börjar bli. Jag tycker det händer så himla lite nuförtiden - de får faktiskt börja skruva upp tempot lite annars kanske jag slutar att kolla och istället börjar använda onsdagskvällarna till att städa hela huset, baka en massa bröd och gå på alla spännande kändisfester som jag blir bjuden till hela tiden.....;-)


Kommentarer
Postat av: 08

appropå pratet om onödiga bloggar måste väl dagens "nyhet" i den eminenta tidningen aftonbladet ta priset, nu öppna nämligen rockbjörnen en blogg där han (som ju är en uppstoppad hund, eller ngt) ska skriva av sig.......var är världen på väg?????

2005-11-17 @ 17:15:43
Postat av: Jenny-Benny

Hur gör man egentligen för att komma i kontakt med den fantastiska litterära begåvning som författar denna blogg? Jag har en gammal emailadress som luktar illa bara jag tittar på den, så den funkar inte så himla bra. För egen del har jag en email med mer konserveringsmedel i, så den luktar faktiskt inte alls!

2005-11-18 @ 15:12:30
Postat av: Agneta

JennyBenny(!!!) Ja, jag är inte en working-girl anymore, utan snarare en having-to-go-up-4-times-a-night-and-smelling-of-bajs-and-kräk-girl och har alltså ny mail (se ovan)!
Jag fattade konserveringsvinken - jag hör av mig ;-)

2005-11-18 @ 19:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0