Gårdagens tv och resor

Tv igår: Det var tur att jag valde Lost igår ändå - för hjäääälp vad spännande det blev. Och såg ni - den där Cindy (hon från andra sidan-gänget som försvann när de släpade upp Sawyer uppför berget) det var ju den australiensiska tjejen som blev ihop med Pete i slutet av den suuuperfantastiskt jättebra engelska serien "Kalla fötter", ni vet hon som var gyminstruktör. I reklampausen under Lost hamnade jag på BBC Prime där de hade ett program om fobier. En kvinna med fågelskräck satt i terapi, och hon var så himla rädd att hon inte ens kunde kolla på ett foto av en fjäder. Terapeuten tog dock lång tid på sig och pratade lugnande med henne hela tiden. Efter ett tag tog han fram en fjäder och lade på ett bord två meter från kvinnan och hon blev så rädd att hon började skaka och storgrina och sa att hon ville kräkas. Vad läskigt att vara så rädd för något som är så svårt att undvika. Lost är himla lärorikt, faktiskt - man lär sig en massa saker om människor.....när man bläddrar till andra kanaler under reklampauserna, alltså ;-)

Alla bloggar med självaktning har kört med världskartan på besökta länder, så nu gör jag det också, värsta idétjuven som jag är. Dessa länder har jag varit i
Världskartan
- 13 länder, vilket bara utgör 5% av världens länder. Jag är ju ingen globe-trotter precis....

Hur många har du besökt?


Ikväll: ska jag kolla på Medium - jag har missat 4 avsnitt i rad, så nu är det skärpningsdags(!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0