Helgmys och nya kläder

Jag har haft en härlig helg, trots frånvaron av spontanfester och shopping. Mörkret blir mindre mörkt kring första advent och jag tycker det känns jättemysigt att promenera omkring efter skymningen (som så här års infaller runt 15.00) och titta på prydnader i andras fönster....även fast dessa ibland kan vara överdrivna - i ett köksfönster här i närheten har de en 11-armad adventsljusstake(!!!) Den ser helt grotesk ut och ryms nästan inte på fönsterbrädan...ojdå, där gick min mysiga adventsreflektion snabbt över i kritik ;-)

Dagens tråkighet: Den där snygga lila tröjan jag köpte förra veckan kunde jag inte byta mot en mindre storlek....såvida jag inte ville ha S eller XS, men....

Dagens rolighet: ....Tindra startade sin utförsäljning av höstkollektionen igår och jag hittade 2 jättesnygga skjortor/blusar från det braiga danska märket Saint Tropez till bra priser samt ett jättegulligt linne!!

Dagens klapptips vänder sig till stilmedvetna teknikälskare. När jag behövde (= ville ha) en ny mobil och jagade runt som värst efter en snygg modell, var allt jag kunde hitta tråkiga enfärgade telefoner med en massa funktioner som jag inte skulle kunna använda. Min dröm-mobil hittade jag till slut i den blommiga Siemens CL75 (jag borde få betalt för att ha nämnt märket och modellen så himla många ggr i den här bloggen) och här var det definitvit utseendet jag föll för snarare än funktionerna. Jag vet inte vilka funktioner som finns på denna digitalkamera men looken är det inget fel på - det är ett samarbete mellan HP och Pilgrim (smyckestillverkaren) som resulterade i denna lilla pärla.
HP+Pilgrim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0