Hjäääälp...

...jag drunknar i de där förb tiggarbreven. När jag publicerat förrainlägget gick jag in i min mail och hittade ett brev från Ms Jan Taylor, som säger sig vara dotter till Liberiens förre president Charles Taylor och av alla människor i världen har hon vänt sig till just mig för att få hjälp att plocka ut 12 miljoner dollar ur landet. Allt jag behöver göra är att lämna ut all min kontoinformation. Brevet var titulerat "Trust" så det är naturligtvis en stor ära att jag - en barnledig kvinna i övre 30-årsåldern uppe i norra Sverige, ska få detta förtroende.
Var ska man göra åt dessa förb idioter som förpestar ens oskyldiga lilla mailbox på detta sätt? Jag har ett förslag, som också blir ett trevligt klapptips. Människor som försöker utnyttja andra på det här sättet blir jag förbannad på, men man kan ju faktiskt ha nytta av dem också. För det första kan man lära sig något av dem och bestämma sig för att inte göra likadant och för det andra kan man använda dem som knivställ i köket ;-)
..ursäkta, det var lite grovt...men jag är förbannad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0