Ljusfestival och ockrande

Jag brukar då och då (ja, ok då - flera gånger i veckan) beklaga mig över att jag bor i en för liten stad med för litet shoppingutbud och för snålt nöjesutbud men Umeå har faktiskt skärpt till sig rejält i år, tycker jag. I våras hölls "Kulturnatta" med en massa uppträdanden, jiippon och kvällsöppna affärer och för närvarande pågår en ljusfestival, där ett 20-tal olika ljusinstallationer har byggts upp runt om i stan. I lördags gick jag på en promenad med kameran för att kunna visa er några roliga grejer - tyvärr är blixten för stark så alla kort blev inte så lyckade. Men här är några av de bättre -



Det här tycker jag är lite snuskigt och en mycket osnygg sida av marknadstänkande. Köerna utanför H&M´s Stella McCartney-premiär var långa och kläderna tog snabbt slut. Jag tycker det är sympatiskt att ge ut en billighetskollektion för oss vanliga dödliga (naturligtvis i sämre material än normalt) även om jag själv nog inte skulle passa i Stella-kläderna. Jag tycker dock det är dj-ligt ruttet att springa in och slita åt sig så mycket kläder man kan...inte för att hänga in i sin garderob, utan för att sälja dem till dubbla priset till de som inte hann fram i tid ;-( Än värre är nästan att de inte kan stå för ockrandet utan hävdar i annonserna att "de köpte på sig för mycket" eller att "det var fel storlek" el dyl - ja, men gå tillbaka med kläderna till affären då ist f att försöka sälja dem till dubbla priset!!!!


Ojojoj - nu måste jag andas lite i påsen igen, för att lugna ner mig.....


Kommentarer
Postat av: Skvallerblogg

Visst är det dåligt! Det där med Stella, att köpa bara för att sälja. Det är samma sak med konsertbiljetter. Det är nog många som försöker tjäna en hacka på Robbie Williams-biljetterna t ex..

2005-11-24 @ 07:51:32
URL: http://skvallerblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0