Massa pengar

Wow - ni kommer inte att tro det, äntligen har det hänt!!! Jag har alltid velat ha några miljoner över på kontot, som man kan använda till stora impulsköp eller impulsresor. Jag tänker då t ex på några sommarhus i Italien och Frankrike och någon trevlig segelbåt som man kan kryssa runt med i medelhavet. Nu har det äntligen blivit möjligt - jag har nämligen fått världens erbjudande från Geoffrey Wilson som är "staff of International Private Banking at our bank" om en avliden klient som har en massa pengar på denna anononyma bank och eftersom han saknar anhöriga ska jag få halva pengahögen(!!!!) Allt jag behöver göra är att betala några tusenlappar, som jag sedan får tillbaka tillsammans med jättemånga miljoner....jag undrar bara: Är det någon som fortfarande faller för dessa dj-la Nigeriabrev?!!!!! Detta är det tredje snarlika erbjudandet jag har fått i år, och även om de här skojarna inte vet vem jag är tar jag ändå illa upp över att de tror att jag är så förb korkad att jag skulle skicka mina pengar till dem.

De här människorna är ju i och för sig rätt ofarliga så länge man inte går på deras långsökta historier. Det är nog värre med kontokortspirater. Förra veckan gjorde jag ännu ett kortköp på internet av en okänd säljare. Jag fortsätter att söka efter min favoritparfym Rapture av Victorias Secret, men eftersom de påstår sig inte kunna skicka parfymer utanför USA så provade jag med en sajt som heter perfume-bay.com och de sade sig kunna skicka parfymen till Sverige. Frakten går visserligen på nästan 200 spänn(!!!) och tar 4 veckor(!!!), men jag beställde den i alla fall och håller nu tummarna för att jag slipper mystiska uttag från mitt konto. Hoppashoppashoppas att det funkar!

Om kontot skulle tömmas, så får jag väl i desperation låna lite pengar på banken, kontakta min kompis Geoffrey och hoppas på det bästa - här är hans trevliga avslutningsfras;

If my offer is of no appeal to you, delete this message and forget I ever
contacted you. Do not destroy my career because you do not approve of my
proposal


I await your response

Regards,

Geoffrey wilson


Kommentarer
Postat av: Vera

Typiskt typiskt. Du är ju hopplös att köpa presenter till. Kunde du inte ha vänta med att köpa Rapture till efter jul istället? Min svärmor skulle köpa den till dig innan de kommer hit över jul. Det skulle bli en överraskning... :( Hoppas att leveransen går bra.

2005-11-13 @ 15:48:20
Postat av: Agneta

Skit också - där fick jag för att jag är så otålig!....men jag beställer gärna ett Rapture-paket av henne. Det finns några gift-sets på Victoria Secrets-butiken som inte finns att köpa på net-butiken nämligen...

2005-11-14 @ 12:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0