Nigeriabrev och lek-kamrater

Nämen nu blir jag ju bara helt dj-la galen!!! I november har jag fått tre "exklusiva erbjudanden" och en storvinst. Först fick jag två identiska brev från en Geoffrey Wilson med erbjudanden om att i hemlighet dela på saldot på ett bankkonto vars ägare mystiskt har omkommit och saknar arvingar. I fredags ringde telefonen och när jag lyfte luren knäppte en automatisk röst igång som berättade att jag minsann hade vunnit en gratis all-inclusive Karibien-kryssning. Jag lade på luren på en gång, men någonting säger mig att det någonstans skulle krävas en kontantinsats från min sida. Min svärfar kom och hälsade på på kvällen och han berättade att han blivit uppringd nästan samtidigt med detta fantastiska besked. Jag tror alltså att de har programmerat in telefonkatalogen (vi har samma efternamn) och ringer upp folk alfabetiskt tills de jobbat sig igenom hela stan. Idag fick jag ännu ett generöst erbjudande - denna gång från Nigerias utrikesminister som erbjuder mig 30% av $30.000.000 om jag hjälper honom att slippa skatta för pengarna. Denna gång ska jag använda mig av det det där smarta svaret och be dem kontakta mig på min andra e-postadress ;-) Jag har ju spärrat telefonen mot telemarketers, finns det då inget sätt att skydda sig mot sånt här tjafs?!!

Dagens klapptips är en annan livsnödvändig pryl. Om man är ensam hemma med inget roligt på tv, man har sett alla videofilmer, lyssnat sig less på alla skivor och har ingen att ringa till, då är detta en oumbärlig liten grej att ha hemma - en egen liten låtsaskompis som man kan leka 20 frågor med. Du tänker på något och så svarar du JA eller NEJ på manickens frågor. På 20 frågor ska den ha listat ut vad du tänkte på - hur smart som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0