Räkningstider och idolbilder

De har öppnat en ny baby-butik i stan och jag var där idag och shoppade lite. Jag köpte bl a en mjuk speldosa att hänga i Ellas säng i ett desperat försök att få henne att somna på kvällarna. Hon somnar ju visserligen ändå, men det vore kul om man kunde få nattningarna att ta lite mindre tid än 1 - 1,5 timme. Tisdagens Desperate Housewives-maraton totaldemolerades av skriktävlingarna från hennes sovrum...*suck* <infoga "Stackars henne" här>

Nu är det snart räkningsdags igen och pengarna kommer - liksom så många gånger förr - att mystiskt försvinna från ens konto, så att man tvingas inse att man inte kan köpa alla grejerna man så desperat behöver. I mitt fall rör det sig om fler snygga kläder som jag kan få på mig (eftersom min garderob så tragiskt har krympt sedan jag senast använde kläderna strax innan graviditeten), en ny dator (för den gamla är så ful och har inte Office-paketet), en manikyr, pedikyr samt en ny kyl och frys (eftersom de gamla visserligen fungerar men är för fula). Som synes är alla mina behov såväl akuta som livsnödvändiga samt ytterst blygsamma ;-)

I dessa situationer kan det vara nyttigt att jämföra - jag finns faktiskt bland de 5,01% rikaste i världen och det finns 5, 699, 080, 882 människor som är fattigare än jag.....de har säkert inte ens det skruttiga hemmapaketet MS Works på sina datorer. Nä - allvarligt talat - jag fick ruggigt dåligt samvete....vilket i och för sig knappast kommer att betyda att jag slutar klaga ;-)

Nä, nu är det fredag och då ska man inte deppa - här finns ännu en anledning att ta sig ett glas (som om man behövde någon ;-)

...och på tal om pojkbanden och Take Thats återförening - detta kanske var 70-talets motsvarighet...även fast dessa planscher kanske inte satt uppnålade på några tonårstjejers väggar, precis ;-) Det är dock ett hejdlöst frosseri i underhållande frisyrer, kläder och band-namn. En del band har t o m egna slogans, som t ex Alexander från Umeå "De´e´ musik de´"!

Trevlig Helg!


Kommentarer
Postat av: My

Visst är det som de säger, mycket månad kvar när pengarna tagit slut :)

2005-11-18 @ 16:06:18
URL: http://www.husmusen.blogg.se
Postat av: Agneta

Ja - mycket månad blir det ;-)
Jag kanske behöver veckopeng snarare än månadslön - då behöver man ju inte vänta så himla länge på pengarna....

2005-11-18 @ 19:19:06
Postat av: Anna

Angående din kommentar i min blogg: Undra hur de shoppar i vanliga fall? Blir det alltid fem plagg av samma sort eller 4 storlekar fel?

2005-11-20 @ 17:52:10
URL: http://skidanna.blogsome.com
Postat av: Agneta

Ja, det är märkligt att så många inte tycks kunna sina egna storlekar...och de kanske köper dubletter för att de nöter ut kläderna så fort - ja, så måste det väl vara ;-)

2005-11-21 @ 09:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0