Sömnlöshet och parfymlängtan

Hjääääälp vad jag är trött! Ella är inne i en fas som gör att hon vaknar 8-10 ggr mellan 20.00 (när vi lägger henne) och 06.00 när hon kliver upp. Tidigare vaknade hon bara 1 eller 2 ggr under natten, men nu kan jag knappt få sova i en timme ostörd och det är sååååå knäckande. Jag blir en jättejobbig människa som är gnällig missnöjd och negativ hela dagarna (vilken förändring va´?!! ;-) Jag pratade med en tjej som sa att denna fas brukar gå över när man känner att "nu orkar jag inte mer!!" så jag försöker känna så hela tiden, nu ;-)

Det händer dock roliga saker också - jag fick en post-avi förra veckan om ett stort brev som fanns att hämta hos min lokala postutlämning. Jag har dock inte brytt mig så mycket om det, men tog med mig det igår när jag skulle handla - det var Rapture (parfymen som jag beställde från USA)!!!!!! Det stod ju att det skulle ta 4-5 veckor att leverera men jag fick den på mindre än två!! Åååååhhh vad jag ska springa omkring och lukta gott nu...fast var?...och för vem? Ähh, man kan ju få lukta gott även fast man bara är hemma med sin bebis. Jag sitter t ex och luktar på mina handleder nu hela tiden. ;-) Jag såg samma parfym i denna presentbox, vilket blir mitt nästa projekt - man måste ju alltid ha något att längta efter och eftersom det inte blir så lång längtan-tid om man bara kan gå ner och köpa detta på sta´n, så gör det mig inget att jag måste beställa det ;-)

Rapture-set

Erkänn att det är ett snyggt paket...och själva asken var jättefin också....och där finns även en miniversion av parfymen så att jag alltid kan ha den med mig och lukta på när det känns grått och trist - Villhavillhavillha!! Nä, nu får jag ta fram en papperspåse att andas i så att jag lugnar ner mig lite ;-)

Dagens hoppingivande nyhet: Jag erkänner - jag gillar pojkband....dock inte vilka som helst. Mina favoriter var Take That och när de splittrades övergick jag till Westlife. Numera är det alldeles för tunnt med småsöta pojkband som gör (eller snarare spelar in) bra popmusik. Det har kännts lite småtrist och ödsligt på pophimlen men nu återvänder hoppet!



Kommentarer
Postat av: Skvallerbloggaren

Ja visst vore det skoj om TT kom tillbaka. Fast de är ju inga pojkar direkt längre förstås..;)

PS Kul att du hittat till skvallerbloggen!

2005-11-17 @ 10:00:01
URL: http://skvallerblogg.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Läste i "skvallerbloggen" Matthew McConaughey har utsetts till världens sexigaste man. Jag kan inte förstå detta; han har ju ingen utstrålning!!!

2005-11-17 @ 14:58:10
Postat av: Agneta

Jag vet - jag såg det med! Han är ju så totalt utan utstrålning och så har han ett obehagligt osympatiskt kroppsspråk tycker jag. Jag kunde inte ens se hela SATC-avsnittet när Carrie intervjuade honom i LA (om filminspelningen av hennes krönika) för jag tyckte han var så ful och dryg.

2005-11-17 @ 15:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0