Tävlingsvinster och högskoleprov

Knäppa jag - jag iddes inte skriva någon blogg i fredags för jag var såååå himla busy hela dagen. Först lunchade jag med några arbetskompisar och senare hade jag ju en after work-date med min kompis Maria....ehhh...tja, det var väl egentligen allt, men med en bebis hemma tar allting jättelång tid att göra. En sak till hann jag dock göra - jag säkrade mina shoppingmöjligheter för nästan en helt år framåt....eller - nåja, ett halvår i ala fall(!) City-butikerna hade nämligen en kampanj i helgen och alla som shoppade i stan torsdag, fredag eller lördag fick chans att tävla om 4 presentcheckar á 10.000 kr. Allt man behövde göra var ett skriva en slogan om city-shopping. Jag skickar aldrig in till tävlingar och i synnerhet inte om man måste skriva någon slogan, men jag tänkte att eftersom samhället är fullt av superkassa slogans, så kanske man kan vinna något även på en halvkass - Cykla, ta bussen eller bil - shopping i city är shopping med stil! Kanske ingen litterär klassiker direkt, men 12 ords-begränsningen var lite hämmande...och förresten: det finns säkert ännu sämre slogans i tävlingen....och jag har ju faktiskt 4 chanser att vinna.

Jag har många gånger undrat om alla vinstlistor är korrekta. Oftast består vinster av trisslotter, t-shirts eller dyl, men då och då har man faktiskt riktigt generösa vinster och jag kan inte låta bli att undra om de verkligen delar ut alla sina generösa priser. Består vinstlistan alltid av riktiga namn? I en halvstor stad som Umeå skulle det ju vara ganske enkelt att fejka några vinnare på listan, medan det i småbyarna utanför skulle vara omöjligt att hitta på vinnarnamn - det märks ju direkt om det inte är riktiga människor. I detta fall blir det dock enkelt att kolla - vinner jag inte 10.000 kr med min nobelprisvärdiga slogan, då är ju vinnarlistan fejk(!!)

Jag gjorde aldrig högskoleprovet (jag kom in på universitetet på annat sätt) men jag har alltid undrat vad jag skulle ha fått för resultat. Jag har bestämt mig för att jag skulle ha legat någonstans mellan 1,5-1,9 och jag tänker absolut inte motbevisa min fantasi genom att verkligen göra provet. Här är några bra och dåliga (huvudsakligen dåliga) provresultat från hel- och halvkändisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback