Trista fredagar

Nu är det fredag igen, men jag säger som jag sagt så många gånger förut - var är After Work-träffarna, spontanfesterna och shoppingrundorna?! Som småbarnsförälder blir dessa nödvändigheter plötsligt lyx, fast de egentligen borde betraktas som en förutsättning för att kunna kicka igång helgen...fast det är klart - det var ju inte precis varje fredag som jag gick på AW/fest/shoppingrundor innan graviditeten heller.....eller varannan....eller ens varje månad...*suck* ...jag har nog aldrig haft ett tillräckligt roligt liv egentligen ;-) Lite shopping har jag dock hunnit med - jag köpte en snygg lila tröja på Gina Tricot, och när jag kom hem och provade den så var den ......för stor(!!) Det gör mig alltså ingenting att måsta gå tillbaka imorgon för att byta den, för då kan jag ju gå fram till de unga snygga tjejerna i kassan och med hög röst deklarera att "den här var alldeles för stor (det skadar ju inte att överdriva), jag skulle vilja byta till en Medium istället(!!)"

Nu när julen så listigt börjar smyga sig på oss och all måste-köpa-stress återigen infinner sig, kan det vara skönt att veta att Agnetahemma står på din sida. Ta av dig jackan igen och sudda bort den där panikstressade minen - jag kommer nämligen dagligen fram till jul leverera klapptips till hela släkten, med början idag. Dagens tips är menat till barn men passar i stort sett alla, även om den här typen av humor traditionellt förknippas med 4-åringar. Jag skrattar dock fortfarande på mig så fort någon säger bajs - jag lät t ex Jakob göra den där översättningen av engelska och slutade inte skratta på flera minuter. Roliga barnkläder och mjukdjur finns på kissochbajs. (Klicka på "produkter")


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0