Uppdrag Granskning och Kläder

Guuud vad jag skäms över Sverige ibland. Jag såg Uppdrag Granskning igår om en Romsk familj med ett apatiskt barn som kastats ut ur Sverige och nu var uteliggare i Makedonien, ett land där de inte räknades som människor och inte har de rättigheter andra har....ja, lite som i Sverige alltså...

Och jag blir bara helt tokig när jag ser Barbro Holmberg. De enda som kan stå ut med att vara migrationsminister, och alltså försvara vår fruktansvärt omänskliga behandling av många av våra flyktingar, det är rasister och skrupellösa karriärister som gör och säger vad som helst för att få ett bra jobb med tillhörande lön. På något sätt respekterar jag rasisterna mer i detta fall - de är ju i alla fall ärliga och står för sina åsikter (hur sjuka de än kan vara). Holmberg var i studion efter reportaget och besvarade varje kritisk fråga studioreportern ställde med "Precis..." och sen en massa dravel om att inte kunna diskutera enskilda fall. Studioreportern sa vid ett tillfälle att "Du säger ju själv att flyktingpolitiken består av individuella bedömningar av enskilda fall. Om du aldrig kan kommentera enskilda fall, vad kan du då prata om?!", en fråga som hon naturligtvis började besvara med "Precis..."

Åter till ytligheterna - Jag köpte en jättesnygg jeanskjol och ett par liknande brallor igår på Kappahl, och jag bara äääälskar Kappahls storlekar - kjolen och byxorna var nämligen i strlk.....38!!!! Visserligen var det stretchmaterial och de satt ju inte sådär våldsamt pösigt precis, men ändå.

ByxorKjol
Jag måste gå till Kappahl fler gånger, för om man bara gräver sig förbi de stormönstrade syntetblusarna och klädsnurrorna med de tantiga reaprisbyxorna, så har de ibland skitsnygga kläder....och med en fantastisk storleksskala ;-) Jag undrar vad Posh använder för storlek - kommer hon upp till strlk 30, tro?!...nä, usch vad läskig hon ser ut!

Fast klänningen var ju snygg.....INTE!


Kommentarer
Postat av: Vera

Usch för Posh!!! Hon har fött tre barn och ser ut så där. Usch usch usch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det kan inte vara rätt ställt med henne. Själv så handlar jag de flesta av mina kläder på KappAhl. Du har väl skaffat Medmera kortet? Du kan ju få pengar tillbaka på dina klädinköp. Man får mindre dåligt samvete då. Jag har dåligt samvete för det AW som aldrig blev av...

2005-11-04 @ 20:05:00
Postat av: Agneta

Ja, jag tror ju inte hon skulle accepteras som ny medlem på Viktväktarna, precis.
Ang AW - det kommer väl kanske fler chanser...

2005-11-07 @ 16:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0