Vaknätter och löpsedlar

Tisdagen började redan 03.30, då Ella med ett glatt och trevligt ill-vrål väckte mig för dagen och eftersom hon inte slutade grina förrän klockan var nästan 05.00 blev det ingen mer sovning för mig. Jag är så himla trött och arg (jag blir lätt det utan sömn) att jag känner mig mogen att utföra någon slags våldsorgie, jag behöver dock lite tips om vad man skulle kunna göra. Att döda människor känns lite extremt och djuren vill man ju inte skada heller...hmmm - jag låter någon annan bestämma.  Jag tänkte väl det - jag går ner och kollar på tv istället ;-)

Jag har funderat lite på det där med löpsedlar. I flera år har det ju handlat om dokusåpadeltagare - vem som är ihop med vem, vem som gjort slut med vem, vem som orsakar chocker av olika slag (nakenchocker och sexchocker oftast) samt om vissa långlivande individer som fortsätter att figurera på löpsedlarna lååååångt efter att deras dokusåpa slutat sändas. Så länge dokusåpan fortfarande pågår tror jag med bestämdhet att producenterna till densamma anlitar ett PR-företag vars uppgift är att bearbeta kvällstidningarna så att just deras dokusåpa uppmärksammas. Tragiskt nog är kvällstidningarna så fruktansvärt lättköpta/korkade/lata att de tar in dessa "nyheter" och det gärna på löpsedelsplats. I Linda Rosings fall tror jag dock att hon själv ringer till tidningarna och berättar sina spännande nyheter varpå de genast rensar bort menlösa nyheter om svältkatastrofer, inbördeskrig eller dylikt tjafs, för att göra plats för de sensationelle Linda Rosing-nyheterna.

Förra veckan fick hon dock akut uppmärksamhetsångest och söndagens Expressen hade således såväl "jag-har-gjort-slut-med-Fadde-och-blivit-ihop-med-ett-pokerproffs-och-ska-åka-till-Las-Vegas-och-bli-pokerspelare"-storyn som "jag-är-ihop-med-fadde-igen"-storyn i samma tidning(!!) De kanske skulle behöva lägga ner några minuter på korrekturläsning innan de ger ut sina spännande tidningar...*suck*

Dagens klapptips är tänkt för alla oss tankspridda typer, som är så säkra på att vi minns ärendet vi ska göra att vi inte behöver skriva upp det...och så glömmer vi det förstås. På denna lilla maskin kan man spela in ett meddelande till sig själv och, eftersom man naturligtvis inte skulle komma ihåg att lyssna av det, så spelas det automatiskt upp så fort man kommer närmare än en meter från manicken - fiffigt va?!



Kommentarer
Postat av: Skvallerblogg

Ha, ha! Ja, Linda är snabbare än tryckpressarna...! ;)

Men nu har det ju varit tyst i flera dagar! Man kan väl hoppas att hon och Fadde försöker ordna upp sitt förhållande. Och att de lyckas.

2005-12-02 @ 12:05:36
URL: http://skvallerblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0