Valfrihet

Dagens Googlesökningar har begränsat sig till bilbarnstolar. Ella har nämligen vuxit ur sin bebis-bilbarnstol och behöver en större, men vilken av alla 10 000 modeller ska man välja - Var är Plus-Sverker när man behöver honom?! Jag vill ju inte av misstag råka köpa en bilbarnstol som egentligen passar bäst i hans soptunna...*suck* Vad välja? Vad välja?

Jag undrar om det gamla moderat-mantrat om ökad valfrihet skulle vara en fungerande valslogan idag? För vem vill egentligen ha mer valfrihet? Jag är ju t ex superless på alla energibolag som man ska välja emellan samt alla olika teleabonnemang, pensionsfonder, försäkringar (inkl privata sjukförsäkringar som man tragiskt nog behöver ha nuförtiden), osv osv ("osv" betyder att jag för tillfället inte kommer på något mer) Näe, ibland skulle jag vilja att någon annan valde åt mig och då kunde de lika gärna välja en bilbarnstol också.....fast det är klart - jag vill ju faktiskt ha ökad valfrihet i vissa delar av livet. Min garderob t ex ger mig alldeles för begränsad valfrihet, och här behövs det verkligen reformer. Jag skulle nog allvarligt överväga att rösta på det parti som lovade mig ökade valmöjligheter i min garderob ;-)

My Style Diary kan man få tjyvkika in i andras garderober, vilket kanske kan ge en lite uppslag och idéer inför ökad garderobsvalmöjligheter.

Och på tal om valfrihet - vad ska jag välja ikväll: Lasermannen eller Lost? Återigen vänder jag mig till Googlefight och söker vägledning....det tycks bli Lost, jag får se reprisen på Lasermannen istället.


Kommentarer
Postat av: pappa B

Hej Agneta
Såg och läste inlägget om valet av bilbarnstol. Gå inte och köp något begagnat skit som kanske ställer till det för dig. Skall du köpa en begagnad stol så välj en Recardostol. De är bäst och ingenting är väl viktigare än att ha den lilla prinsessan i säkert förvar i en säker bilstol. Alla märkvärdiga , färgglada varianter som poppar upp lite varstans, titta inte ens på dem, köp en Recardo. Vi har två i baksätet på vår bil och är supernöjda. Visserligen var de dyra, men har vi råd att köra bil, då har vi banne mig råd att ha barnen i säkra stolar också. Eller?
pappa B

2005-11-24 @ 09:03:11
URL: http://porjusgrabben.webblogg.se
Postat av: Agneta

Tack pappa B!
Jag googlade naturligtvis på Recaro och upptäckte att de faktiskt har stolar i käcka färger också - denna i röd och silver är ju inte alls illa;
http://www.barnvagnsfabriken.se/Public/bvf/showProduct?var_id=843&prod_id=12371&cat_id=20
...och du har rätt - det är inte riktigt rätt pryl att spara in pengar på.

2005-11-24 @ 09:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0