Altanmöbler och höststädning

Hmmmm...det blir nog inte så många grillkvällar till i år, så trädgårdsmöblerna borde nog plockas ner i förrådet, men det är så tungt....och så långt...jag tror jag väntar tills någon hjälpsam medmänniska känner förbarmande och spontanstädar min altan samt plockar ner möblerna i mitt förråd. Det händer nog snart....bara jag har tålamod. De kanske t om putsar mina fönster så att man kan se ut....och städar min garderob så att alla kläder passar och allt är färgkoordinerat och färdigstrykt...och sen springer de säkert och hämtar upp vinterkläderna från källaren(!!) Ja, det är nog bäst att vänta lite med de sakerna, så att de där barmhärtiga samariterna får något att göra ;-)

Det finns människor som söker sig själva i psykologi, andra gör det genom religionen men jag bara äääälskar tester. Här är ännu ett personlighetstest. Jag är tydligen Annika Lantz...eller (när jag tog testet igen och valde lite annorlunda) Charlotte Permell...vem nu det är? Lämpliga yrken för mig är Sommelier, inredare eller att arbeta till sjöss...vad nu det kan betyda. Jag har alltså helt fel yrke och skulle ha blivit så mycket lyckligare om jag hade hällt upp vin åt restauranggäster - skit också ;-) Äh, det finns säkert ett annat test någonstans som säger att jag borde bli en framgångsrik och otroligt välbärgad yrkeskvinna med egen nanny, hushållerska, personliga tränare och privat kock. Det testet tror jag mer på...


Jag vet att det inte är förrän imorgon kväll, men guuuuud vad spänd jag är inför sista avsnittet på Lost - det ska bli såååå kul att se hur de tänker förklara alla konstiga händelser. Vad har sifferserien för betydelse? Vad är det stora monstret (eller "Säkerhetssystemet" som de kallar det)? Vilka är folket med den svarta röken? Hur går det för flotten? Vad är det för konstig grej i luckan i marken? Det kommer nog krävas mer än en timme till att förklara allt detta....tänk om det är mer än en timme?!!! Jag måste kolla <två minuter senare> näe, det var det inte!! Ja, det är säkrast för de att de lyckas förklara allting på ett avsnitt, för det ska bli skönt att veta hur allt hänger ihop.....men samtidigt är det ju väldigt sorgligt att det är slut, för vad ska jag nu göra på onsdag kvällar?! Tja - det blir väl till att putsa fönster, bära möbler och städa garderober....*suck*


Kommentarer
Postat av: Vera

Inte är det slut med Lost efter i morgon..lite mer koll än så har du väl? Det är sista avsnittet av första säsongen. Om jag inte har totalt fel så fortsätter andra säsongen redan den 12 oktober!! Misströsta icke..fortsätt boka onsdag kvällarna framöver. När har du tid att käka lunch alternativt after work? Vill se om du har förändrats efter allt golfande och om ditt nya smink är så fantastiskt som du säger. Jag har en hel del kläder till Ella också. Om du är intresserad. Ingenting rosa, allt enligt tidigare önskemål.. :)Ring mig när du har tid över.

2005-10-04 @ 23:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0