Desmond och försäkringskassekritik

Oj - jag vet inte vad jag ska säga...igår fick man se att det bodde någon i luckan - Desmond, han som tröstade Jack efter den misslyckade operationen. Vad gör ha på ön.....och varför satt han i karantän? Var luckan förresten låst från insidan eller från utsidan? Min bror kallade honom "Gå-mannen" eftersom förlamade människor plötsligt och oförklarligt börjar gå när han är i närheten - tjejen i bilolyckan vars rygg hade gått av (och som Jack senare gifte sig med) började plötsligt vifta med tårna efter att Jack pratat med Desmond på fotbollsläktaren, och Locke kunde kliva upp ur rullstolen och promenera omkring när han landat på ön (där Desmond ju befann sig)....hmmm - very mystiskt!

I lokaltidningen VF (Västerbottens Folkblad) har man de senaste månaderna haft flera artiklar om försäkringskassans bedrövliga agerande och visat upp ett flertal läskiga exempel. I måndags hade försäkringskassan skickat in en insändare om hur taskiga VF varit och att man inte ska "angripa försäkringskassans handläggning" då de "bara följer lagen"(!!!) Poängen är ju att det är det de inte gör. Chefredaktören svarade i ledaren att man visst kan angripa handläggningen, eftersom den är oacceptabel, såväl vad gäller metoderna som de alldeles för långa handläggningstiderna. Sen hade de publicerat ännu ett skräckexempel på handläggning på nästa sida *hehehe* I ledaren uppmanade han också fler drabbade att höra av sig....vilket jag såklart gjorde, och jag fick svar av honom idag. Han skulle ta upp mitt "fall" (fast utan namn) i en kommande artikel(!!!) Guuuud vad skönt med kritik mot försäkringskassan - de har kommit undan med sååå mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0