Halsduk, kök och en massa gnäll

Idag hade jag en lång att-göra-listasom jag hade tänkt klara av, men mina två timmars rännande på stan ledde inte till någonting alls. Jag skulle tömma kamerans minneskort och beställa kopior samt förstoringar på några kort. Efter att ha stått i kö till minneskorts-automaten i nästan 10 minuter och sedan knappat in min beställning ställde jag mig vid kunddisken, där det visade sig att jag endast lyckats beställa överföring till CD och inte alls några kopior. Vid det laget var det kö till automaten igen, så jag får ta det imorgon istället. Sen skulle jag fixa en kontaktsladd till lampan som vi ska sätta upp i köket så jag gick det Clas Olsson, där man - liksom på Waynes Coffee - tycks ha som affärsidé att göra sig osynliga för att alltid låta kunderna vänta. Det fanns ingen personal i butiken så jag ställde mig vid en informationsdisk. Efter några minuter tröttnade jag och gick till en annan informationsdisk, som inte heller denna var bemannad. Där fanns dock en skylt som sa att man skulle vända sig till "orderdisken". Vid denna disk var det kölappar som gällde, och när det var min tur så sa de bara att jag borde vända mig till en informationsdisk. När jag berättade att alla var obemannade sa han att de var mitt inne i ett byte men att de skulle komma när som helst. Några minuter senare kom det en anställd till informationsdisken som jag blivit hänvisad till. Efter en snabb titt i katalogen kunde hon berätta att de inte hade sladden jag var ute efter...*suck* Och till råga på allt visade min stegräknare fel. Jag hade tänkt pigga upp mig genom att kolla på stegräknaren hur duktig jag har varit, men efter promenad till och från stan (ca 3km) samt rännande runt på stan så hade jag enligt stegräknaren bara gått 800 steg(!!) Nåja - bättre lycka imorgon ;-)

Lyckligtvis hade Vera rätt och nästa säsong av Lost börjar redan på onsdag - jag tror faktiskt att vi nu bara ligger 4-5 avsnitt efter USA, och det är nästan så att man vågar gå in på de amerikanska Lost-sidorna nu för att spana in olika teorier.....men bara nästan. Jag är himla sugen att diskutera gårdagens avsnitt men lovade min bror att hålla käften - han missade nämligen Lost igår och spelade inte ens in det, klantigt nog. Detta innebär att han måste vänta till tisdagens repris innan han får veta att Kate ramlade ner i luckan i marken och att Locke slog ihjäl Jack....Näe, Per - jag skojade bara!

Igår lovade jag att visa min nya halsduk och vår nya kökshörna och här kommer de spännande bilderna;


KökshörnanHöstsjal

Kommentarer
Postat av: Vera

Jag tycker att Per kan hålla sig ifrån din sida tills dess att han har sett reprisen. Jag tror att jag höll andan en stor del av programmet..andades när det var reklam. Tur att vi ses i morgon så kan vi försöka analysera programmet och livet i stort.

2005-10-06 @ 18:45:41
Postat av: Vera

Jättesnygg halsduk, nästan synd att det är så varmt ute.

2005-10-06 @ 18:46:26
Postat av: Agneta

Tack, jag är supernöjd med halsduken....jag skulle bara behöva ett par matchande handskar men det får jag fixa imorgon. Och - ja, jag vill gärna diskutera Lost!

2005-10-06 @ 18:54:50
Postat av: Åsa

Första avsnittet av säsong två av "Lost" visades i USA den 21 september i år (allt enligt min bibel "Aftonbladet TV"), vilket innebär att vi enbart ligger tre veckor efter dem! Men, du understår dig inte att tjuvkika på några amerikanska hemsidor om serien.

Supersnygg halsduk, förresten!

2005-10-07 @ 16:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0