Hurtighet, höstkläder och drinkspel

Ojoj vad hurtig jag blivit...och vilket hektiskt liv jag lever. Igår gick jag en nio-hålsrunda på en blåsig och svinkall golfbana och efter det så gick jag på Pilates-passet. Man skulle kunna säga att jag är elitidrottare nu, och vem vet - passar jag mig inte kanske jag sliter av hälsenan (jag har fått för mig att alla hockey/fotbollsproffs, gymnaster och friidrottare gör det för eller senare). Idag har jag också flera möten att hinna till - först ska jag följa med två andra mammor till öppna förskolan (vilket innebär en 1-timmes promenad fram och tillbaka - heja mig) för att sedan gå på lönesamtal på jobbet - hjääälp vad stressigt. Men man får se det från den ljusa sidan - med alla dessa möten får jag ju anledning att fixa håret, stryka kläder och, inte minst, sminka mig med mitt nya snygga smink ;-)

Ja, ojojoj vad busy jag är...hmmmm - jag kanske t om behöver en kalender för att hålla reda på alla mina jätteviktiga möten...i alla fall denna vecka.

Och när jag ändå är på sta´n för lönesamtalet kan jag ju passa på att spana efter några snygga handskar med matchande sjal/halsduk, för har man käcka matchande assecoarer gör det ju inte så himla mycket att det blivit höst. Jag har försökt bli inspirerad på nätet men de stora kedjorna har ju bara såååå värdelösa hemsidor - på Kappahls sida finns det nästan inga bilder på kläderna de säljer och H&M´s och Lindex hemsidor består endast av deras aktuella reklamfilmer(!!)

Det är alltså deras fel att jag tvingades söka upp Fransas hemsida och bli kär i denna kavaj och denna kappa;


FransakavajFransakappa

Och eftersom de knäppa svenska klädkedjorna vägrade visa upp sina halsdukar och vantar, så fick jag söka upp dem på Banana Republics - det här var faktiskt himla smart, det blir annars lätt för knöligt när man ska knyta halsdukar...
Scarf BR
nåja - den kan jag ju knappast få tag i hemma i Sverige....*suck*....jaha - jag kommer alltså tvingas gå runt och titta i affärerna istället - vad stenåldrigt det känns ;-)


Kommer någon ihåg det där drinkspelet man körde ibland när man var yngre - det stod ett snapsglas i mitten av bordet (eller om alla hade varsitt snapsglas framför sig, jag minns inte riktigt...av förklarliga skäl) som man skulle försöka studsa ned ett mynt i. Lyckades man att få ner myntet så kunde man tvinga någon annan att tömma sitt glas alternativt dricka ett visst antal klunkar. Jag är glad att jag aldrig spelade med dessa två killar - då hade man nog varit ganska utslagen redan efter första timmen av festen ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0