Internetbankande

Nu är det räkningsdags igen och jag fattar inte att jag fortfarande inte skaffat internetbank.

Jag vet inte vad det var som hindrade mig i början men jag misstänker att det var skräckpropaganda om internetpirater som stormade in i banksystemen och tömde oskyldiga privatpersoners magra konton, så att folk tvingades gå från hus och hem och bosätta sig i tomma fallfärdiga lador på åkrarna och livnära sig på råttor och torkade bär. Det är lite löjligt, och absolut inget relevant argument från min sida - jag som internet-shoppat med mitt Visakort i nästan 10 år. Jag vet inte hur många internetsajter jag gladeligen lämnat ut mitt kontonummer till - amazon.co.uk, blackstar.co.uk, bbc-shop.co.uk, Stena Line, SAS, Connex osv osv.

Med internetbankande behöver man heller inte gå omkring och oroa sig i flera dagar efter att man postat räkningarna och gireringsordern. Har man glömt att summera betalordern eller glömt skriva under, då får man tillbaka alla räkningar men först efter minst en vecka - det vet jag av egen erfarenhet.

Med eget konto på internetbanken, skulle jag ha sååå mycket bättre koll på mina pengar...ja, jag kanske t om skulle börja föra bok över mina inköp så att jag i efterhand kan analysera var mina pengar går varje månad och jag kanske även skulle starta nya räntebärande sparkonton med automatisk överföring varje månad. Nä, det där var ju inte jag utan drömmen om super-Agneta igen. Däremot tror jag att jag skulle få lättare att betala räkningarna.

Jag är alltså inte så organiserad som jag skulle vilja vara, men jag kan ändå trösta mig med hyfsade vuxenpoäng - jag fick hela 27 poäng, vilket är betydligt högre än genomsnittet (18p).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0