Lost och fler löpsedlar

Lost igår - rackarns vad spännande....och vad mycket det är som händer nu. Eftersom datorn i skyddsrummet var så gammal - har Desmond verkligen varit därnere i det där skyddsrummet i 20 år? Hur kunde han i så fall ha pratat med Jack på läktaren bara ett eller ett par år tidigare? Var det ett spöke?

På lost-tv.com spekuleras det vilt om betydelsen av olika små ledtrådar man fått samt betydelsen av Hurleys nummerserie. En tjej hade uppmärksammat ett landhockeylag på Sydneys flygplats som hade lagtröjor med nummerseriens siffror på. Detta har jag dock läst på tv4, för jag vågar absolut inte gå in på den amerikanska sajten - de ligger ju tre avsnitt före oss(!!)

Och enligt en av seriens skapare Damon Lindelöf kommer det att dröja ytterligare ett tag innan xxxxxxxxxxxxxx ojdå - jag kom visst på att alla kanske inte vill veta vad som kommer att hända, så jag raderade det sista - schysst va?! (Det finns att läsa på tv4´s Lostsajt under rubriken "ser du dubbelt?" - Obs! obs! Rubriken handlar inte om några dubbelgångare, utan om personer som ser om avsnitten flera ggr).

Under min lilla Lost-research gjorde jag också en sökning på "play your own kind of music", dvs den sången som Desmond hela tiden spelar på sin grammofon, men jag hittade den inte på google.Jag sökte även på nummerserien - 4, 8, 15, 16, 23, 42 och här finns en spännande genomgång av dessa....om du är matematiker, vill säga ;-)

Annars kan man spana in en annan nummer-sajt med det självklara namnet http://www.4815162342.com/. Här har man t ex analyserat varje nummer för sig och kopplat detta till viktiga händelser i serien.



..och angående gårdagens löpsedelsinlägg: De löpsedlar som var falska är - Carl Philips spritfester och Regina Lund i Thailand, men det är inte alls så lätt att avgöra. Här är ytterligare två falska löpsedlar;
falsklöp2falsklöp1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0