Lost och stilkänsla

Lost igår - vilken mardrömstillvaro; fast i en jordkällare i tre år helt ensam med uppdrag att trycka på en knapp var 108:e minut(!!!)...och varför är det just 108 minuter mellan knapptryckningarna?...och vad var det för sprutor Desmond injicerade varje dag?...och vad skulle hända om man inte tryckte på knappen?...och vilka är "the others"? Nä, usch vad veckorna känns långa ibland - det är ju en hel evighet till nästa onsdag, ju!!!

Guuuud vad trött jag är. Lilla Ella fortsätter att plåga livet ur oss på nätterna. Inatt vaknade hon 21.30 med sitt vanliga ge-mig-mat-nu-skrik, och sedan igen 23.30 och strax efter 03.00. Däremellan underhöll hon oss med ge-mig-nappen-nu-skrik strax innan 01.00 och igen efter 04.00. Just nu har jag dj-ligt svårt att förstå varför folk skaffar fler än ett barn. Den där super-Agneta som jag berättat om tidigare, hon skulle minsann inte svära åt sin bebis mitt i natten, utan skulle glatt gå upp och mata henne och med lugn röst söva henne igen. Hon skulle inte bara vara tålmodig, välplanerad och effektiv utan hon skulle också vara otroligt händig och ha en ofelbar stilkänsla. Hon skulle t ex byta gardiner oftare än vartannat år. Min kompis Annika, som bor i Danmark har den där stilkänslan och kan göra om vilken liten lya som helst till ett bildreportage ur Sköna Hem. När jag hälsade på i augusti tog jag dessa bilder av hennes vardagsrum och köksplats.
 

matplatsvardagsrum


Jag skulle sååå himla gärna vilja leva i sådana miljöer, men jag kan inte låta bli att undra - var ska jag ställa den utfällda strykbrädan med jättehögen av ostruken tvätt? Var ska jag lägga högen av reklampost och oöppnade räkningar? Var ska alla mina odiskade koppar få plats? Nä, sådana där vackra hem är inget för Agneta, det är dock i ett liknande jättemysigt hem som super-Agneta bor.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Onekligen fina bilder men har hon verkligen inget rum/klädkammare dit ingen utomstående någonsin beviljas tillträde? Ett sånt som alla vi andra har dit all "borde nog egentligen slängas" bråte, felköp, pappersinsamling, tomma bra-att-ha kartonger etc, förpassas? Så där perfekta människor kan ju inte finnas... /L. PS! Bra blogg!

2005-10-28 @ 15:21:15
Postat av: Agneta

Tack Lisa!...och - Näe, hon har ingen skräpgarderob! I alla fall ingen som jag lyckades hitta. Hon är så ordningsam att hon säkert inte ens har någon låda med en hög gamla trosor med trasig resår(!!!)Konstigt va ;-)

2005-10-28 @ 16:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0