När reklamen känns rätt

Jag har haft problem med bloggens bildfunktion ända sedan igår, så jag har inte kunnat publicera de saker jag har tänkt - jag har dock ledsnat på att vänta på att den ska fixas så jag försöker på ett nytt sätt;

I förra inläggen bifogade jag en länk med exempel på hur reklam kan irritera. Vid vissa sällsynta tillfällen känns reklamen dock bara rätt. En annons för Arlas nya gräddförpackningar med skruvlock hamnade brevid ledarsidan i DN för ett par veckor sedan, och denna gång kändes reklamen faktiskt riktigt upplysande.

<Eftersom inte bildfunktionen funkar, så länkar jag till en DN-sida med bilden>
Reklambyrån som gjorde denna vann priset Reklam-cupen, inte helt utan hjälp från DN-läsarna - flera av de som röstade hade nämligen sett annonsen i detta sammanhang och då kändes den ju både informativ och fräsch.

Jag tycker förresten postern med Gerhard Schröder på samma DN-länk var riktigt bra också


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0