Vinter och pratbubblor

Idag kom vintern. När jag vaknade imorse var det frost på fönsterrrutorna och termometern har visat strax över 0-gradigt idag. Även om det inte är totalt oväntat (jag har tänkt tillbaka lite grann och kommit fram till att det under senhöstarna faktiskt förekommit temperaturfall även tidigare år ;-) Det jobbiga är att det nu kommer att dröja ca 6 månader innan man kan ta av sig täckjackan....*suck* Jag borde nog lära mig att uppskatta vinteraktiviteter - bor man uppe i det kalla norden, får man ju faktiskt anpassa sig. Jag skulle vilja gilla att ta långa vinterpromenader, åka längdskidor på isen till Nydalasjön eller t om ge mig ut på långfärddskridskor - jag skulle vilja vilja göra det, men jag vill ju inte ;-( .....eller så kan jag ju köpa en massa mysiga stearinljus, varma koftor och mjuka tofflor, bädda ner sig i soffan och kolla igenom alla gamla videofilmer - ja, det kan jag nog övertala mig själv till att göra!

Det här var ett jätteroligt projekt - en New Yorkare blev less på kommersialiseringen av det offentliga rummet och ville öppna upp det för en dialog. Han gjorde då 15 000 pratbubblor som han klistrade fast på olika reklambudskap i stan, sen gick han runt och fotograferade det folk hade skrivit i pratbubblorna - mina favoritkategorier är Politik och Mode. Där finns en hel del både smarta och roliga citat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0