Vinterkläder

Måndag igen - idag var vi på öppna förskolan och fikade och dansade och sjöng. Det känns lite löjligt att göra de där dansstegen och sjunga sånger i grupp, men jag hoppas Ella tycker att det är kul. Jag stämde också en kvällsträff med de två tjejer som bor i mitt område. Vi ska gå på Tapasbaren och käka och dricka vin nästa tisdag....och på fredag ska jag ta en afterwork med min kompis Vera - vilken partypingla jag har blivit....om nu 3 afterworkträffar på ett år kan sägas vara partypingligt ;-)

Jag har äntligen kommit till skott och bokat in en klipp/färgtid imorgon eftermiddag - guuuud var härligt det känns att få göra något åt håret, för min snygga sminkning förfulas ju en hel del av mitt platta, slitna hår. Färgen har bleknat och håret har växt ut så mycket att jag längst upp på huvudet kan se några gråa hår igen, så det känns superhärligt att äntligen få detta åtgärdat!

När jag i fredags gick ner i källaren med mina sommarkläder, märkte jag till min förtvivlan att mina båda yllekappor var borta(!!) Jag tänkte tillbaka och kom på att jag inte använt dessa sedan vi flyttade. Vi flyttade in i maj 2004 och hösten efter detta var jag gravid och kunde alltså inte få på mig mina vanliga kläder. Jag har ingen aning om vart de kan finnas nedpackade och efter 30 minuters grävande i kartonger så gav jag upp. Jag blev lite gladare när jag insåg att jag nu "var tvungen" att shoppa efter en ny vinterjacka, men humöret sjönk på lördagförmiddagen efter att ha grävt igenom ytterplaggssortimentet på MQ, Vero Moda, HM, Åhléns, Lindex och lilla Kappahl. Jag hittade till slut en svart enkel täckaktig jacka på stora Kappahl, men den var inte alls lika snygg som mina mystiskt försvunna yllekappor. Jag ska gå ner och leta en gång till, men jag misstänker att jag inte kommer att hitta något. Jag tvingas nog acceptera att de är borta och det finns ju bara en trolig förklaring på försvinnandet - jag får nog inse att mina vinterkläder har blivit kidnappade av utomjordingar(!!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0