Vuxenhet och lek

Det är väldigt skönt att vara vuxen och ha friheten att bestämma själv vad man ska äta, vad man ska ha på sig och när man ska gå och lägga sig.....hmmm - det kanske inte är så mycket mer friheter...

Men vissa dagar när jag känner mig nere eller håller på att bli förkyld, så är det bara såååå skönt att gå till affären och köpa en (eller flera) ytliga månadsmagasin, någon serietidning och massor av smarrigt får-inte-äta-godis, krypa ner under täcket och bara frossa...fast det inte är lördag ;-) Då är det skönt att vara vuxen. Jag kan använda mina pengar till onödiga saker och jag kan äta godis när jag vill, när jag verkligen behöver det.

Fast visst händer det att jag saknar barndomen, helst de lekfulla bekymmerslösa stunderna man hade, stunder när man inte tänkte på någonting annat än det man höll på med just då. Här finns möjligheter till vuxenlek och det känns bara såååå befriande När jag bläddrat omkring lite på den här sajten så hittade jag - Vickan(!!!) Här kan man klä upp henne i såväl kungakläder som i vardagskläder (nåja...det handlar väl inte direkt om fläckiga gympabrallor och urtvättade t-shirtar, men ändå)

Onödigt slöseri med tid? Självklart! Är det inte det som är poängen med lek?! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0