Besatthet och klagomål

Jag har blivit besatt, och inte av någon demon - som Marlena i Days of our lives - utan av en frireligiös absolutist. Varje gång jag ska ut och göra något roligt, som Danmarksresan till min kompis eller after worken igår kväll, blir jag såååå trött. Efter två glas vin får jag ont i huvudet och/eller mår illa och kvällen brukar ofta (som igår) sluta före kl 20.00. Jag längtar jättemycket och känner mig peppad inför dessa sällsynta tillfällen, men kroppen är liksom inte med. Åååhhh, vad tråkig jag har blivit(!!!)....*suck*...

Nattmatningarna påverkar nog mig mer än jag anat.....för det måste väl ändå handla om det - det kan väl inte ha något med åldern att göra, redan(??!!!!!) Näääee, det blir nog mycket bättre när Ella slutar vakna på nätterna...jo, det måste vara det(!!)

Ang klagande - jag tycker min kompis är sååå duktig som ringer och klagar för jag fantiserar själv om att ryta ifrån mycket oftare istället för att gnälla i tysthet inför Jakob och mina kompisar. Igår t ex var vi på O´Learys och jag beställde en blue cheese pasta som var sååå äcklig att jag inte klarade mer än en tugga på den. När den käcka servitrisen kom förbi och frågade "Smakar det bra" kunde jag ju inte låtsas, men jag mesade mig ordentligt och sa "Jag gillade det inte...men det var säkert inget fel på den, det var bara inte något jag tyckte om"(!!!) Hur mesig kan man vara?! Hon tog bort tallriken och jag bad om menyn igen och beställde något annat (som inte heller var gott, men jag fick i mig halva portionen i alla fall). När servitrisen kom ut med den nya maten sa hon att "vi kan tyvärr inte dra av priset för maten vi slängde, men vi kan ge dig 50% rabatt". Tack, sa jag, men så kom jag på att det är väl klart att de kan dra av priset(!!!) De ville bara inte. Ska man verkligen ta betalt för en maträtt som gästen inte åt av....oavsett om det var fel på den eller inte? Min bror (som lider av Norrlandsskräck och står bakom alla de nedsättande kommentarerna om norrland på denna sajt) är kock - Får gästerna hos er betala för mat de inte gillar, Per?

Jag borde kanske ha bett om en större rabatt....men då blir man säkert portad från det stället, krogUmeå är ju inte precis gästernas marknad. Det känns ofta som om man borde tacka för att man får komma in på pubar/krogar i den här sta´n och att man ska vara glad och tacksam för allt man får...tja, jag fortsätter med mitt smygklagande inför vänner istället för att gå till källan - men det ska bli nästa steg. Jag blir inspirerad av min kompis - proffsklagaren, som går till källan istället för att smågnälla. Det är lite Sverker Olofsson över henne, och sån tänker jag också bli ;-)

Om man har en trasig video kan man ändå få uppleva filmer. Här kan man läsa filmmanus istället. Här finns t ex Absolut Makt med Clint Eastwwod - den gick i söndags på tv, men missade du den så läs manuset här istället. Om du vill kan du själv agera ut de olika rollerna, eller ännu bättre - tvinga familj/kompisar att hjälpa till - hur ska man annars få en tråkig torsdag kväll att passera. Ps. Var försiktig om din man/sambo/pojkvän går med på att agera och du väljer någon film med Brad Pitt i huvudrollen - du kan bli lite besviken....



Kommentarer
Postat av: Kocken

Din fråga blir ju endast hypotetisk i mitt fall då jag under mina x antal(16) yrkesverksamma år aldrig varit med om att någon ej gillat min mat. Men självklart blir man bjuden på mat man ej gillar, alternativt får en annan rätt, men att ta betalt för något som man uppenbarligen slängde, eller kanske gick till någon annan........., är ju att frångå servicetänkandet, men O´learys är ju varken kända för god mat eller bra service!

2005-09-08 @ 21:20:58
Postat av: Golfar´n

Instämmer i kockens synpunkter. Jag kan för övrigt, som frekvent besökare av O´learys, intyga att inget smakar bra där. Som tur är så kan man svälja ned tjorvet (som dom kallar mat) med öl. 50% ersättning får man väl se som en jämkning mellan kunden och restaurangen. De är ju säkert vana vid att folk inte vill äta upp grejset på tallriken och för dom skulle det bli en förlustaffär om alla som tyckte det var äckligt fick byta gratis...för då skulle de kunna hålla på hur länge som helst och byta. För övrigt så har menyn sett likadan ut ända sedan baren öppnade!!?? Hur kreativt är det?

2005-09-11 @ 21:15:19
Postat av: Agneta

Jo, det är sant att de skulle gå ordentligt back om de tvingades betala tillbaka alla som inte var nöjda med maten, men då har jag en fiffig idé - gör mat som är ätbar(!!)
;-)

2005-09-14 @ 12:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0