Drinkar

Idag åkte vi ut till driving rangen igen, och denna gång slog jag faktiskt bättre - när jag kommer ihåg att hålla vänsterarmen helt rak under svingen går det faktiskt mycket bättre och när jag böjer på benen slår jag längre. Det är skönt att veta att man faktiskt kan bli bättre och att det inte bara är så att klubban/bollen hatar en.

Ikväll bjöd vi Jakobs kompisar på middag och som vanligt när jag ska ha middag, så tjorvar jag till det alldeles för mycket, och gör det mycket krångligare för mig, så att jag blir jättestressad och fräser åt Jakob under matlagningen. Jag har ändå lärt mig lite och jag såg till att göra förrätt och huvudrätt som jag har rutin på och som går fort att laga. Istället tjorvade jag till det med fördrinken. Jag skulle kunna ha hällt upp ett glas vin bara (ev med lite fruktsoda/sprite i), men - nääädå, jag fick för mig att göra något med Apfelkorn i (äppellikören som jag köpte på Danmarksbåten) och satt därför och surfade runt på nätet när jag egentligen borde ha stått i köket. Efter ungefär en halvtimmes googlande med sökord som apfelkorn+recept eller Apfelkorn+recipe eler Apfelkorn+drink, så hittade jag enn jättebra drinksida. På idrink.com finns det en lista där man ska fylla i allt man har hemma i alkohol och virkesväg, för att programmet ska räkna ut vilka drinkar man kan göra utan att behöva gå till affären (eller i mitt fall - Statoil, där virkesutbudet är begränsat till Sprite, Cola och mjölk). Det är ett jättebra site-tips inför helgen, för tänk vilka smarriga drinkar som finns gömda i de där udda flaskorna i drinkskåpet(!)

Spring genast iväg och gör en inventering av drinkskåpet - Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Den här kommentaren har egentligen inte något som helst med inlägget att göra, men jag känner att jag måste lägga in ett litet citat från George W angående katastrofen i New Orleans med omnejd:

"We've got a lot of rebuilding to do. First, we're going to save lives and stabilize the situation. And then we're going to help these communities rebuild. The good news is -- and it's hard for some to see it now -- that out of this chaos is going to come a fantastic Gulf Coast, like it was before. Out of the rubbles of Trent Lott's house -- he's lost his entire house -- there's going to be a fantastic house. And I'm looking forward to sitting on the porch. (Laughter.)"

Jag har ingenting emot att se positivt på olika händelser, men visst vittnar det här om ett otroligt oförstående avseende det som har hänt!?!

2005-09-04 @ 11:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0