J Magazine och Dubjo

På tal om de där amerikanska månadsmagasinen jag envisas med att köpa. Ett tag köpte jag O Magazine (Oprahs egen "lifestyle"-tidning), men slutade då återförsäljarna har sådant ohyggligt påslag på priset. O Magazine tror jag kostade ca $5,90, vilket torde bli ung 40 spänn. På Presstop fick jag dock betala över 100 kronor per nummer (jag slutade köpa den då de ville ha 119 kronor för den!!!) Jag frågade en gång varför de har så ruggiga påslag, "Ja, det kostar ju en hel del att frakta" säger de då(!!!) Om man tänker sig att de tar en avans på 30 kr/tidning, vilket är oooootroligt mycket, så betyder det 50 kr i fraktkostnad....per tidning!!! Nog borde de kunna förhandla sig fram till ett lite förmånligare leveransavtal, kan jag tycka. För visst borde de kunna komma överens om fraktkostnader understigande 500 kr för ett paket med 10 tidningar?!!! Nåväl, jag fortsätter att köpa de svindyra tidningarna (även om gränsen är 100kr/tidning). Anyway, jag hittade en annan variant av O Magazine riktad mot en något annan publik - J Magazine.


Och angående Åsas kommentar från igår - det var faktiskt väldigt fint sagt av dubjo. På Hypocrites.com finns fler fina visdomsord från min älsklingsfilosof


bl a detta hoppingivande uttalande;


Families is where our nation finds hope, where wings take
dream.
LaCrosse, Wis., Oct. 18


owwmyeye.com finns också en liten film om dubjos krig i Irak.



Mer Bush-bashing blir det lite längre fram ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0