Kolikbebisar och fulifiern

Idag bytte jag Telia-abonemang och det var ju hur lätt som helst. Jag hade Mobitel plus och betalade 75 kr i månaden samt 3,50 per samtalsminut(!!!) Istället fick jag Telia100 som innebär 89 kronor i månaden med 100 fria minuter per månad och 2,80 per minut utöver dessa 100 - det borde väl sänka kvartalsräkningarna lite. Samtidigt innebär det ju att jag kommer måsta ringa betydligt mer - jag måste ju göra av med de 100 minuterna varje månad...fast det blir bara kul med min nya mobil *skryt, skryt* En rolig funktion på nya mobilen (som jag dock aldrig kommer att orka använda) är bilder i telefonboken. Om man tar ett foto på alla sina kompisar (var för sig) och lägger in dessa i telefonboken, så kommer man se bilden på den som ringer, ist f bara namnet, och det är ju himla praktiskt......i alla fall för de som inte kan läsa ;-)

Ååååhhh vad skönt det är att lyssna på folk som har mycket större problem än en själv. I går på föräldrafikat hade två (av fyra) mammor haft stora problem med kolikbebisar. En av tjejerna, som var himla smal och snygg (även under graviditeten), hade nu mörka ringar under ögonen och såg närmast benig ut. Hennes bebis hade haft kolik i nästan 6 månader och det var först nu som det hade börjat lätta lite. Mamman hade varit tvungen att gå ut och gå med vagnen varje gång lill-tjejen skulle sova och så fort vagnen stannade hade bebisen vaknat. Promenaderna kunde vara både 3 och 4 timmar ibland. Nu hade de börjat kunna få henne att somna och sova utan vagn, men bara efter långa skrikpass. Igår under fikat så försökte hon få flickan att sova och lade henne på en säng i ett angränsande rum. Efter ca 30 sekunder började bebisen gallskrika, det lät precis som om någon höll på att mörda henne genom att sticka långa knivar i henne gång på gång. Det kändes som en evighet av gallskrik medan vi satt och fikade på ute i vardagsrummet. Efter 10 minuter blev det tyst och mamman kom ut med ett stort leende på läpparna. "Vad snabbt hon somnade idag", sa tjejen, "vi brukar få hålla på i 45-50 minuter annars".

Ja - jag inser att jag har mycket att vara tacksam över, det gäller bara att komma ihåg det när man är irritierad.


Här finns det en fulifier - en site som förfular andras hemsidor. Så här blev det när jag matade in bloggens adress. Man kan förfula vilken site som helst, och om man trycker på uppdatera-ikonen så förfulas den igen till något annat. Detta är ett ovärderligt hjälpmedel om man - som jag - har problem med alldeles för snygga och läckra webbsidor ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0