Lekparker

Uppdatering;

Igår blev det ingen mobilköpningspromenad till Elgiganten. Jag hade nämligen lovat en annan tjej från föräldragruppen att gå till öppna förskolan på Teg...vilket ju faktiskt också innebar en inte oäven promenad (jag tror minsann detta var första gången i livet som jag skrev ordet "oäven" - premiär, alltså ;-)

Jag har däremot tagit denna promenad idag istället - det tog 3 timmar tur och retur (med bebismat-shopping på ICA Maxi och mobilväntetid på Elgiganten)!!!

<plats för wowande här>

Jag köpte också fikabrödet som jag lovade till eftermiddagens föräldrafika. Brevet till Indien skrev jag aldrig...men Jakob hade tydligen gjort det igår(!) Försäkringskassepapprena har jag dock fyllt i och skickat iväg (Ääääntligen)!

Ojojoj, vad duktig jag har varit - jag tror att jag måste ge mig själv ett diplom.....eller varför inte en kaka istället (det blir så rörigt på väggarna om jag skulle få diplom varje gång jag gör något jätteduktigt!)

Mobilen var supersnygg, by the way. Den ligger på uppladdning just nu. Jag kom på en ny punkt på Måste-göra-listan: Min bindningstid med Telia har ju gått ut för över ett år sedan, så det är hög tid att omförhandla abbonemanget (stavas det så?) Jag betalar ca 12-1300 kr i kvartalsräkningar för mobilen och jag ringer ju i stort sett ingenting(!!!) Imorgon ska jag alltså ringa Telia och fråga varför de snor alla mina pengar 4ggr/året. Jag ska också beställa flygbiljetter till Sthlm i början av december. Jakob ska nämligen på kurs så det blir ett ypperligt tillfälle för mig och Ella att hänga på och göra en långhelg hos min Norrlandshatande broder i den kungliga hufvudstaden.

Kommer ni ihåg hur det var i barndomen, när det roligaste man kunde tänka sig var att gå till lekparken och gunga och klättra (det här utspelade sig i en tid långt, långt tillbaka - t om innan ungdomssajter på nätet, "messande", dokusåpor och tv-spel). Jag har alltid varit lite feg av mig, men bildäcksgungorna var ju bara såååå roliga, och riktigt stor kände man sig när man första gången fick övergå till en-däcksgungorna istället för bebisgungorna med ett stort däck för att stabilisera överkroppen och ett litet däck att sitta på. Här är ännu en retrolänk med en nostalgitripp till barndomens lekparker.


Kommentarer
Postat av: Vera

Vänta bara tills Ella är större och du måste gå omvägar för att hon inte ska se en lekpark. Du kan bli fast i timmar!!! Kom ihåg att ta med massor av fika och något att göra (läsa), det kan bli lite tröttsamt att "ge fart" hela tiden..

2005-09-20 @ 23:02:34
Postat av: Agneta

*hehe* - bra idé. Där kanske jag äntligen kan få användning av mina talband soom jag köpte med syfte att lyssna på under mina timslånga promenader med stavar. Av sammanlagt12 Agatha Christie-radioteatrat från BBC Radio´s webb-shop har jag lyssnat på exakt en halv ;-)
Låter alltså som perfekt lekparkslyssning!

2005-09-21 @ 14:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0