Lost, Åre och vägskyltar

Jag har hört att det finns folk som hellre ser på OC än på Lost på onsdagkvällar(!!) Till alla er som känner er ambivalenta kl 21 på onsdagkvällar - låt Google Fight fälla avgörandet!


Och till alla normala människor: Guuuuud vad skönt att de äntligen kom iväg i flotten, och guuuud så risigt den där Arzt ligger till - en tidigare totalt okänd som plötsligt får en större roll under en farlig strapats in i det mörka territoriet fullt med monster(!!) Kan det möjligtvis gå lite illa för honom kanske....han borde aldrig ha följt med, med tanke på att han haft en sådan obefintlig roll i handlingen fram till nu - han får skylla sig själv, det puckot.

...och jag fattar fortfarande inte vad Kates lilla flygplan spelar för roll.

Imorgon ska vi åka på en minisemester till Holiday Club i Åre, så jag borde nog börja fundera på att packa. Själv packar jag nästan ingenting längre, utan det är Ellas grejer som tar upp nästan hela bagageutrymmet - hon måste ha mat, flaskor (samt flaskborstar och diskmedel) och purétallrik, vattenkokare, nappar och leksaker, bärsele, blöjor, våtservetter, lekfilt, babygymet, vagnen samt speciella badblöjor....och kläder, så klart.

Jag borde väl kunna knöla in lite underkläder till mig själv kanske, och några extratröjor, och kanske mina stövlar så jag kan ha kjol....och kanske en blus...och baddräkten så klart till den fina spa/badavdelningen (shit - jag måste raka benen)...och fönen, och hårfixningsgrejer, och lite smink och kameran och videokameran och mobilen med laddare - ojdå, vi får nog hyra en extrabil...

F-n vad långt det är till Åre: 50 mil och inte på de bästa vägarna ens....det kommer säkert ta ca 7 timmar med alla Ella-raster. Jag önskar det vore kortare....istället för att läsa "Åre 500km" föredrar jag denna skylt:



Åreskylt

Bestäm själv hur långt det är till saker - gör din egen vägskylt!


Trevlig minisemester på mig!

Jag återkommer på onsdag - bajbaj hallonpaj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0