SIM-kort och radionostalgi

Min mobil strejkar vilt...utan föregående förhandlingar eller godkännande från facket. När jag i morse skulle lägga ner den i väskan stod det "Sätt i SIM-kort"(?!!!!) Det finns ju redan ett SIM-kort där!! Hur många SIM-kort behöver den egentligen?! Jag ringde till Telia (min operatör) och frågade varför det stod så - "Stäng av mobilen och knäpp på den igen", sa tjejen på supporten. Jag gjorde det, men när jag satte på den igen så gick det inte att logga in mig, det står bara "Sätt in SIM-kort" i displayen. "Jaha", sa hon, "jag får skicka ett nytt SIM-kort, men din telefonbok kommer ju inte finnas kvar". Det var ju himla schysst att säga det nu, när jag inte kan logga in till telefonboken igen. Hade jag inte stängt av den som hon sagt, så hade jag ju haft tid att skriva av telefonboken!!!! Hälften av numren i telefonboken har jag ju inte uppskrivna någonstans, och kan alltså inte få tillbaka! Vad är det för specialutbildning som supportpersonalen får gå, egentligen?! Det enda tycks kunna råda en till är att stänga av och sätta på igen(!!!)

*suck*...nåja, det är ju tur att jag är en sådan positiv och sprudlande personlighet, som aldrig klagar och gnäller....;-)

...och har jag tur är det inte SIM-kortet som är trasigt, utan mobilen, och jag ska ju ändå köpa en ny (Siemens CL75)! Jag ringde till Elgiganten idag och de har tydligen fått in den i centrallagret. Min Elgigantbutik har dock inte beställt några, så vill jag ha den måste jag gå dit, beställa den och lägga handpenning på den - det ska jag göra imorgon!

Imorgon ska jag också ringa min älskade försäkringskassan och begära intyg från föräldrapenningutbetalningarna så jag skicka in dessa till jobbet och få lönetillägg (Nej, jag har inte gjort det ännu....trots att jag hade detta på min Att-göra-lista för en månad sen). Jag ska också till fotoateljé för att ta bebiskort på Ella, köpa hantlar (så jag kan träna hemma och få jättesnygga muskler) samt beställa tid för brynplockning på Body Shop.

På dagens länk kan man göra en riktig nostalgitripp. Jag kommer ihåg hur jag på fredagarna (visst var det på fredagar?) satt med ett nytt kasettband laddat i min bandspelare och fingrarna redo på rec och play-knapparna....och hur jobbigt det var att försöka redigera bort allt prat mellan och under låtarna.

Fast det behövde man ju inte, för nu - 20 år senare - finns samtliga Rakt-över-disc-program att ladda ner i mp3-format.



Kommentarer
Postat av: Vera

Min mobil brukar strejka på samma sätt. Ta ut SIM kortet och torka av det med torr duk och sätt in den igen. Det har funkat varje gång för mig. Nu strejkar den på annat vis. Jag fattar inte vad folk säger när de ringer mig på den mobilen, lite jobbigt. Det blir bara sludder. Jag har vidarekopplat den till min nya fina NOKIA som staten har betalat. Det är ju ändå ingen som vet mitt nya nummer..

2005-09-13 @ 20:12:47
Postat av: Vera

Du kan få mina gamla hantlar om du vill, det blir billigare så. I vilken viktklass har du tänkt dig?

2005-09-13 @ 20:13:42
Postat av: Agneta

Viktklass?...ehhh jag har inte riktigt tänkt på det - jag hade tänkt 2 kg, är det för lite tro?

Och ang SIM-kortet - tack för tipset, jag ska prova. "Torka av det" - är den fuktig tro? Då måste det väl vara ngt glappt i själva telefonen....vilket skulle kunna motivera mitt nymobils-köp utan att jag behöver skämmas;-)

2005-09-14 @ 09:27:50
Postat av: Vera

Jag har halvkilos vikt manschetter för armar eller ben..otroligt praktiskt (ha ha), en kilos, tre kilos hantlar samt fem kilos hantlar. Hur ofta tror du att de blir använda???? Jag använder ibland en hantel som ab-roller. Otroligt effektivt för magmuskler även om jag inte sett några direkta resultat...bara smärta.

2005-09-20 @ 23:06:42
Postat av: Agneta

Tack så mycket för erbjudandet men Jakob hade köpt ett par till mig förra veckan (3-kilos) och det blir inte speciellt många "reps" med de kan jag säga. Hur klarar du 5-kiloshantlar? Vad stark du måste vara...
Han köpte också ett litet hjul med ett handtag på vardera sidan som det är menat att man ska hålla i och stå på knä och rulla fram och tillbaka på golvet, men det har jag inte heller lyckats så bra med.....jag har nog inga muskler över huvud taget :-(

Använder du inte dina längre?

2005-09-21 @ 18:09:56
Postat av: Vera

Jag ska börja. Du inspirerar mig... ska faktiskt köpa guldkort på Storsjöhallen, med gym, simning, pass samt äventyrsbad. Det du!! Längtar mest efter jacuzzin och bastun. Den med handtagen och hjulet är skitbra, om man gör på rätt sätt vill säga. Har varit på föräldramöte. Alla föräldrar verkade vilja stanna kvar hur länge som helst.. jag var bland de första att gå efter 2 tim och en kvart. Gör det mig till en sämre förälder?

2005-09-21 @ 20:53:05
Postat av: Agneta

Absolut inte - vad kan man ha att prata om med fullständiga främlingar i mer än två timmar?! Det blir ju bara barnsnack....vilket jag tycker blir dj-ligt tjatigt efter ett tag ;-)

2005-09-22 @ 16:18:46
Postat av: Daniel

Hej
Som en kommentar till din stycke om "SIM-kort och radionostalgi"
Du jobbar tydligen inte med support. Att tjejen som svarade på supporten sa starta om din telefon var förmodligen för att du sa att det stod "Sätt i SIM" i displayen!? För mig innebär det iallfall att du inte kan göra något med din mobiltelefon och oftast så löser en omstart alla bekymmer. Det är ju inte hennes fel att din mobiltelefon eller SIM kort har gått sönder. Du skall vara glad att det finns en helpdesk att ringa till. Man får bara hoppas att du inte var otrevlig mot tjejen som du pratade med.
/Hälsningar en som också sitter i en helpdesk.

2008-02-26 @ 19:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0