Skitungar

Jag är sååå dj-la less!! Det är några skitungar som har busringt på vår dörr ett antal gånger, senast igår kväll och i eftermiddags (när de kastade ngt på köksfönstret) och jag vill bara slå ihjäl de dj-larna(!!!) Igår såg jag de ringa och sedan springa till baksidan, så jag sprang ut på verandan och började skrika åt dem - "Vad i h-vete håller ni på med?!! Nu får ni f-n i mig skärpa er!" Igår ringde de på efter kl 2130 på kvällen (= mitt under Lost) och i eftermiddags dj-lades de igen! När jag kom hem efter jobbfesten (ca 1930) så stod de och lekte på gården mitt framför min dörr, och precis efter jag stängt dörren hör jag ett dj-la liv - det var grannen (som tydligen blev less på att de saboterat deras torkställning) och slet tag i en av killarna och tog in honom i lägenheten och låste dörren. De andra sprang fram och började skrika åt honom att släppa ut killen och en av dem sprang hem och hämtade sin pappa. Pappan stod sedan och debatterade med grannarna i flera minuter, medan de (grannarna) tvingade ur killen hans namn och ringde föräldrarna. Jag tröttnade på att försöka lyssna genom köksfönstret och gick ut och sa att jag minsann också hade problem med busringande. Skitungarna kom till mig och började skrika: "Men du har ju inga bevis! Har du några bevis för att det var vi, va?!" Jag sa i, tyckte jag, någorlunda lugn ton att det hade jag ju inte såklart, men att jag är dj-ligt less på busringningarna på min dörr och är det inte ni - jättebra, men är det ni får ni f-n i mig lägga av! Grannens "förhandling" med pappan avslutades och ungarna började droppa av, när de hunnit 20-30 meter så skrek de - "du är ju inte klok dj-la mongo!" och jag svarade "Vad är det du kalla mig?! Jag har inte kallat dig något!"

De gick förbi igen några minuter senare och de måste ha sett mig kolla ut genom fönstret på övervåningen, för då sa en av tjejerna "Jag menade inte det jag sa" och jag sa "Om det inte är ni som gjort det, så ber jag också om ursäkt"....vilket kanske var lite för mesigt av mig, men jag är lite rädd för hämndaktioner - vem vet, de kanske kan kasta in ngt genom fönstret så rutan går sönder.....skitungar!

Nu är det ju i alla fall fredag och vad finns det för bättre sätt att fira in helgen än att lära sig mer om riksdag och regering ;-)

Allavrligt talat - jag kan knappt få nog av detta spel.....men vad är det för konstig typ som ligger så himla mycket före alla andra under samtliga nivåer...hmmmm - mystiskt...jag tror att det kanske är Göran själv som spelat detta ;-)

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0