Torn och klagomål

Idag blir det bara ett kort inlägg. Jag har haft två mostrar på besök och nu (de gick för 10 minuter sedan) ska jag göra mig färdig för en after work-date med en kompis - hoppas, hoppas, hoppas det blir uppehåll. Jag vill nämligen ha en cigarrett till vinet och då är jag ju hänvisad till uteserveringar. Nu finns det inte många dagar kvar om man gillar krogrökning, för när som helst plockar de väl in uteserveringarna....om de inte redan har gjort det (Hjälp!)

De senaste veckorna har jag mailbombat alla mobiltelefonsförsäljare med förfrågningar om Siemens CL75 (den blommiga) och nästan inga tycks ta in den i sortimentet. Elgiganten ska dock få in den till centrallagret v37, vilket är nästa vecka - tjohooo(!)....fast det dröjer väl innan de kommer upp till gamm-Umeå...*suck* Under dessa mailförfrågningar har jag upptäckt hur ruggigt dålig service en del har. Telias kundtjänst på nätet tog t ex 4 dygn på sig att svara på min enkla förfrågan, och svaret jag fick då var ; "Vi kommer att svara via en annan mailingång"(!!!) Jag blev så sur att jag skrev ett klagomäl om hur ruggigt långsamma de var med att svara på en enkel förfrågan, och hur de borde ta hand om kunderna lite bättre, och vad skönt det känns att klaga ibland (hehe). En kompis till mig är superduktig på att klaga. När Tv 3 visade sista avsnittet av Sex and the city så skrev de i tv-tablån att det skulle pågå 30 minuter. Både jag och hon tajmade videon och - det visade sig vara ett 45-mintersavsnitt, vilket innebar att vi inte fick med slutet. Hon ringde till tv 3 och klagade av bara f-n och (de hade fått massor av klagomål på detta) så fick de visa avsnittet igen. I måndags blev hon upprörd igen och ringde polisen och klagade på de förb EU-mopedisterna som kör på trottoarer, de kör för fort och vårdslöst och de skjutsar fast det är olagligt. Samma dag ringde hon även lotteriinspektionen för att klaga på de knäppa reglerna i Postkodsmiljonären (vad betyder "postkod", är det ens ett ord?)! Även om man inte vill vara med och man inte köper någon lott, så får man ändå veta om man skulle ha vunnit - det är lite utpressning över det hela(!!!)

Oj - vad mörkt det ser ut på himlen just nu....

Dags för länkar;

Här är en superbra tolkning av Nathalie Imruglias Torn, och även om jag själv inte kan teckenspråk, så är jag ganska säker på att den här killen knappast heller fick VG i det ämnet ;-)


På Google kan man leta fram allt möjligt. De har både en ord och en bildsökningsfunktion, men få känner till deras kartfunktioner. Här är en av dessa - och kanske den absolut nödvändigaste, för vem har inte funderat på vart man skulle hamna om man grävde ett djupt hål genom jordklotet? Jag har undrat, men har dock varit för lat för att genomföra det - nu behöver man inte gräva alls för att få reda på denna livsnödvändiga information(!!!)


Ojdå - det blev visst inte så himla kort inlägg ändå.....shit - nu är jag sen...


Kommentarer
Postat av: undrande

Den där klagande kompisen, inte kan det vara så att hon läser din blogg, hon verkar lite konstig-hon är väl oxå norrlänning!!!!!

2005-09-07 @ 17:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0