Arbetsmarknadslooser

I veckan fick jag en bunt utbildningspresentationer på jobbet. Jag skulle gå igenom dessa och betygsätta dem efter arbetsmarknadsrelevans, vilka som gav bäst förutsättningar till jobb efter utbildningen.
När jag bläddrade igenom bunten såg jag två utbildningar som jag faktiskt blev lite sugen på själv....om jag inte redan hade haft ett jobb, alltså. Detta är dock ett säkert tecken på obefintlig arbetsmarknadsanknytning - jag är nämligen världsbäst på att välja utbildningar och inriktningar som ligger så långt ifrån arbetsmarknadens behov som möjligt.
Därför blev jag inte det minsta förvånad när jag såg resultatet av detta lilla utbildningstest - antropologi, etniska studier och filosofi är ju knappast den hetaste kombinationen på arbetsmarknaden ;-)


Your Learning Style: Expressive and Tenacious
You love to learn about new cultures, ideas, and theories.

You Should Study:

Anthropology
Counseling
Education
Ethnic Studies
Foreign Languages and Literature
History
Literature
Music
Philosophy
Eastern Religion
What Should You Study?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0