Halkigt värre

Vi får just nu samtal från andra kollegor som är på väg hem och det är tydligen inte helt o-halt idag. Vägen vid Östra gymnasiet är blockerad för bilarna kan inte ta sig upp för backen, all lokaltrafik i Vännäs (strax utanför Umeå) är inställd eftersom bussarna bara glider av vägen, en kollega sitter fast i bussen på Ersboda (en ytterförort till Umeå) eftersom busschaufförerna vägrar att köra just nu.

Jag tänker ta en snabbrunda (eller snabb och snabb - det blir väl försiktigt haltandes och krampaktigt hållandes i husväggar) på stan och sedan försöka få tag på en taxi…det är tur att det bara är raksträcka hem till mig, annars hade jag väl inte lyckats övertala taxin att köra mig.

Halka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0