Julfascist - javisst!

Följande skrev jag igår morse;

Jag erkänner – jag är en julfascist. Jag skäms inte det minsta för detta, utan tycker snarare att vi är alldeles för få. Om ingen håller ordning blir ju inte julen sådär härligt julig som den ska vara.

I måndags bar vaktmästarna upp kartongerna med adventsljusstakar från källaren och jag gick genast och hämtade en av de få som fortfarande hade kvar alla de där små ringarna med gröna platsbarr och små guldfärgade plastkottar som ska sitta runt varje ljus. Strax efter upptäckte jag – till min förskräckelse och fasa – att hälften av rummen på andra sidan korridoren redan hade tänt sina ljusstakar(!!!!)

För er som inte blir stumma av förskräckelse över detta ohyggliga övertramp – det är ju inte ens första advent än!! För er som fortfarande inte får andnöd av upprördhet – det heter ju adventsljusstake, och då måste man vänta till första advent innan man tänder den!!!Fler rapporter om julfusket utlovas.

Nu kommer jag med skamset hängande huvud och erkänner;
Jag var på personalfest igår, och det var.....en julfest(!!!!)
Jag har alltså redan brutit mot alla jullagar och ätit såväl skinka som gravlax och ischoklad. Jag har även sjungit med i flera julsånger samt druckit julsnaps. Jag har inga bra ursäkter men skyller på grupptryck. Jag hoppas inte julpolisen haffar mig...även fast jag förtjänar det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0