Desperationsblogg nr 3

Ojojoj så många desperationsbloggar det har blivit på sistone. Efter de nagelbitningsspännande väsk- och onödiga-inköps-bloggarna kommer nu en blogglista som jag valt att fylla i:

1. Grab the book nearest to you, turn to page 18, and find line 4.
"(Rad 4: As loftily as she could manage, Tara announced 'I do not have a sordid past'. Which was, obviously, a big lie." Jill Mansell– Staying at Daisy´s)
2. Stretch your left arm out as far as you can.
En fruktansvärt ful kortlek som följde med en av Jakobs Pondus-tidningar. Det är seriefigurerna som är de klädda korten och på baksidan är det en närbild av en nätbrynja med hål i.
3. What is the last thing you watched on TV?
Lost - mycket bra avsnitt, by the way....trots att det handlade om en av de på andra sidan ön(!!)
4. Without looking, guess what time it is.
20.20
5. Now look at the clock. What is the actual time?
20.23 - wow vad duktig jag är(!)
6. With the exception of the computer, what can you hear?
Jakob som försöker söva Ella samt prasslet av Nicotinell-paketet när jag försöker peta ut ett nikotintuggummi...f-n vilka krångliga förpackningar.
7. When did you last step outside? What were you doing?
Trots min allvarliga sjukdom (förkylning) lämnade jag min dotter hos minmor och traskade tappert iväg till torsdags-Pilatesen....hmmm - jag är nog som en blandning av Moder Theresa och Kulla-Gulla; godhjärtad, tapper och en förebild för många ;-)
8. Before you started this survey, what did you look at?
Ingenting - jag får nästan aldrig tid att leka med datorn...*snyft*
9. What are you wearing?
En inte så jätteläcker urtvättad rosa bomullströja med trekvartsärm och till detta ett par grå träningsbyxor (jag kommer precis från träningen, ju).
10. Did you dream last night?
Jag minns inte - jag fick inte sova så mycket igår nat...*snyft, snyft...igen*
11. When did you last laugh?
Ojojoj, det var så länge sen....närå - skojar bara, jag satt och kollade på ett inspelat avsnitt av Frasier som jag aldrig sett förut och det var jättekul.
12. What is on the walls of the room you are in?
En barn-rumstapet med en bård av fåniga hästar som vi inte orkat tapetsera över. Här hänger dock även två inramade Sherlock Holmes-affiischer, som jag köpte när jag var i London med min bror Per (...och vi köpte dem faktiskt på 221B Baker Street!!)

Det fanns 13 frågor till på denna lista, men tar jag alla på en gång så blir ju denna blogg bara aaaalldeles för intressant och spännande ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0