Dj-la sportreportrar

Nu är jag så himla förbannad att jag bara måste ventilera!! Pga min superhurtiga långpromenad idag, missade jag de två svenska stafett-gulden (jag borde ha vetat bättre än att hurta omkring när jag kunde kolla på tv ;-) men jag bänkade mig kl 18.10 för att se reprisen. Till min häpnad och gränslösa frustration bestod de 10 första minutrarna i denna reprisering av sportreportrarnas upphetsade skrik till de båda stafetternas upplopp och målgång!!!!! De visade alltså målgången först!! Jag har många gånger svurit åt tv-sportens dåliga vana att berätta slutresultaten i början av sina sammanfattningar. Varje mål som visas i sammanfattningen har speakerrösten redan berättat om några sekunder tidigare och det känns bara sååååå dj-la barnsligt - varför visa sammanfattningen om ni först tänker berätta hur det gick och vem som gjorde vad?! Det känns som om de ville säga "Jag kan!! Jag vet hur det gick!" och det borde man ha vuxit ifrån vid 10-årsåldern....(såvida man inte spelar TP, för då är det OK att vara besser-wissrig, tycker jag ;-) Nåväl - jag tycker definitivt att botten var nådd med tv-sportens skandalöst dåliga reprisering av dessa båda OS-guld!! ....och inte blev det bättre av att en sportreporter (Peter Jihde) sen stod i studion och intervjuade 4 andra sportreportrar om hur de kände sig(!!!)

Vad är sportreporter för himla yrke egentligen?! Står det i platsannonsen att de måste vara självgoda, dryga besserwissrar som ska förstöra glädjen för oss andra?!!!


...men kolla bara vilka fina bokstäver;
OS-guld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0