Jobb-vila och Glömma-jobb-stress

Idag har jag jobbat för första gången på nästan ett år. Jag ska börja jobba en dag i veckan nu och dagens övningar kan väl ses som en lättare uppvärmning, då det bara blev en 6-timmars arbetsdag. Det känns jättehärligt att komma tillbaka - att gå upp och duscha, klä på sig, sminka sig och fixa håret utan att någon 10-månadersbebis klänger sig fast vid ens ben, vill leka med fönen eller äta på läppstiftet, känns mycket vilsamt just nu ;-) Jag var dock lite nervös innan - jag drömde i natt att jag glömde gå till jobbet och istället bara gjorde som vanligt på dagen. Sen ringde chefen på eftermiddagen och var jättesur - jag kanske behöver skriva stora kom-ihåg-lappar som jag tejpar på toadörren, på väg till köket och över Ellas skötbord, för att inte riskera att jag skulle glömma på riktigt....fast då kanske jag ser dem på fel dag, tror att jag ska jobba och springer dit med Ella i släptåg i onödan ;-)

Dagens aktivitet är lite uppvärmning innan melodifestivals-cirkusen börjar igen....snartsnartsnart kan man få sitta och fälla elaka kommentarer över deltagarnas klädsel och koreografi samt ringa kvällstidningarna med synpunkter på om rätt/fel låt vann!!!



Kommentarer
Postat av: Vera

Jag var tvungen att testa sökning på Google....
Det första som kom upp var:

"Veronica är gravt funktionshindrad och hon får mig att se, lukta, känna och förstå"

Jag är en massa annat också, men orkade inte läsa resten. Så nu jobbar du? En AW måste ske SNART!!!!!!! Har bara så himla fullt schema,(känns härligt även om jag ibland saknar arbetslöshetens flexibilitet, men det erkänner jag aldrig! Jag ringer dig.

2006-02-15 @ 22:35:25
Postat av: Agneta

*hehe* - ja, men du hjälper ju folk att se, lukta och förstå..det måste du väl vara nöjd med ;-)
AW låter jättebra - helst nu när det legitimt kan kallas AW för oss båda.

2006-02-16 @ 21:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0