Melodibrist och bantningsmiss

Jag fattar inte varför det var så himla mycket gnäll om melodifestivalen i gårdagens kvällstidningar - alla bröt tydligen ihop bakom scenen och det var folkstorm mot Lena Ph som programledare, om man ska tro löpsedlarna. Jag tyckte hon var skiiiiitbra! Hon var inte så där jobbigt flamsig som de brukar vara utan var jätterolig på ett vuxet och personligt sätt. Sen var det ju skittrist att Sahlene inte gick vidare, för den låten var ju jättebra....till skillnad från Andreas Johnssons jättekonstiga låt - det var mycket hopp och studs på scen, men inte så mycket melodi. Linda Bengtzings låt var också bra, även om jag tyckte verserna helt saknade melodi. Det verkade som om den lilla melodin de lyckades snickra ihop till den låten bara räckte till refrängerna - synd. Jag kommer definitivt, som alltid, att fortsätta kolla på delfinalerna, men jag kan inte lova att jag inte kommer att gnälla på artisterna, musiken, koreografin och kläderna ;-)

Jag är gnälligare än någonsin just nu beroende på att jag känner mig så bitter. Den där förb viktväktardieten håller ju på att ta kål på mig...vilket var någorlunda acceptabelt när jag de första 3 veckorna i snitt gick ner 750 g/v. Förra gången jag vägde mig hade jag dock bara förlorat 300 g och nu senast hade jag t om gått upp(!!!!!) Att tvingas leva på för lite och o-god mat är ju definitivt inte värt det om man ska gå upp i vikt!!! Efter lördagens vägning kunde jag inte ens vara med på mötet utan tog på mig jackan och skyndade hem med tårar i ögonen. När jag kom hem började jag storböla och nu när jag lugnat ner mig lite inser jag ju att det inte är värt det - om jag investerar så mycket energi i bantningen och känner mig så plågad av den att jag börjar stortjuta om jag inte går ner i vikt, då får jag nog försöka med något annat.

Hmmm...om jag hade varit en kändis hade det nog stått "Agneta lämnade möte i tårar" eller "Agnetas sammanbrott - bildreportage". Ibland är det ju tur att man inte är kändis ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0