Melodifestivalsklag och bantningsklag

Nu börjar melodifestivals-cirkusen igen, och även om jag ääääälskar melodifestivalen blir det bara såååå tjatigt med alla dessa omröstningar. Jag tror det brukar vara 2 omröstningar per deltävling, vilket innebär att man måste titta på ca 2 timmars rösträkning - bara under den svenska uttagningen. Vi skulle kunna spara en massa viktig tv-tid om man bara upplät röstningen till ....t ex mig. Då skulle garanterat bästa låt vinna och alla skulle vara nöjda ;-)

Imorgon bitti ska jag väga in mig hos viktväktarna igen, och denna gång är det säkrast att jag har gått ner minst 0,5 kg annars.......ehh.....tja, det finns ju inte så mycket jag kan göra...förutom att tröstäta en semla eller två. Viktväktar-metoden är nog effektiv men den är ju bara såååå långsam. Varenda tugga jag tar är noga övervägd och i förväg planerad, och det är mycket man inte alls kan äta...ens i små mängder. Nu har jag snart praktiserat metoden i fem veckor och hittills gått ned 2,6 kg, vilket säkert betraktas som bra, men jag börjar tycka ett det inte är värt det. Det är mycket planerande och många förbjudna smarrigheter - och allt detta för endast -0,5 kg/vecka....Återigen: Stackars, stackars mig.

Trevlig Helg till alla er som kan äta och dricka normalt! Jag? Ja, jag får väl ta mig en smarrig liten morot och ett läskande glas vatten och festa till på ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0