Skrämmande mat

Jag erkänner att jag är mat-tokig. Jag sparar alla recept jag hittar och lägger undan dem i ett köksskåp, alltid i tron att jag - under den närmsta veckan - kommer att laga just den rätten. Många gånger ingår en massa konstiga ingredienser som t ex färsk ingefära, blomkål, sockerärtor och dylikt, som man aldrig någonsin har hemma, och jag har t om inhandlat dessa konstigheter till något speciellt recept....bara för att någon eller några veckor senare rensa kylen från dessa oanvända grönsaker som nu uppnått mer eller mindre flytande form. Min fascination kvarstår dock och jag kommer att fortsätta bära hem/skriva ut alla dessa recept i tron att jag när som helst kommer förvandlas till en gastronomiskt geni.

Det är också himla kul att läsa gamla kokböcker, helst från 50- och 60-talet. Där finns ofta en massa bilder i konstiga färger på märkliga fest-dukningar och tvivelaktiga gourmetmiddagar. Här är några skrämmande exempel;

ÄrtfestLäskig festMakaronfestKorvfest

Inte ens min trista Viktväktardiet känns så äcklig längre ;-)

<Bilderna snodda från http://martinklasch.blogspot.com/>


Kommentarer
Postat av: Virvla

mmm, efter att jag läst din kommentar så uppdaterade jag mitt inlägg för att lägga till vad jag vill se mer av! :-) Mama kim tex!

2006-02-07 @ 21:23:02
URL: http://virvla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0