Ansvarsfull shopping och knäppa tablåer

Ojojoj vad ansvarsfull jag har varit idag. Plikttrogen penga-slösare som jag är, räcker ibland inte stadens affärer till och jag tvingas släpa mig ut på internet för att där kunna uppfylla mina tunga shopping-förpliktelser. Vid dessa tillfällen avkrävs mitt VISAkortsnummer av mig och jag har börjat känna mig alltmer osäker på vad som händer med denna ovärderliga nummerserie. Jag fick därför för mig att öppna ett nytt konto där jag aldrig skulle ha mer än 3000 kr i saldo samt beställa ett VISAkort till detta konto - rackarns vad smart jag är! När jag ringde banken för att fixa detta så sa hon att jag har ett E-kort via min internetbank. Hon kunde se att jag beställt internetbanktjänsten, och förstod inte varför jag behövde ett nytt kort. Jag tvingades erkänna att jag inte ens tagit internetdosan ur plastpåsen den kom i, trots att det var nästan tre månader sedan jag fick den(!!!) Jag vet inte vilken lärdom jag kan ta av detta - antingen att jag borde ta tag i saker på en gång (internetbetalandet) eller att ansvarsfullhet bara leder till pinsamheter. Jag lutar åt det sistnämnda ;-)

....och vad hade fyrans programtablå-makare rökt i veckan då?! Den superbraiga serien Commander in Chief började i måndags med två avsnitt på raken. För att locka fler tittare valde fyran att sända dessa i repris inte en utan två gånger, och på bästa sändningstid på lördag kväll. Inte nog med detta - man valde också att även sända avsnitt 3 och 4 på lördag och på söndag, vilket innebär att kvällens "nya" avsnitt egentligen är en andra-gångsreprisering(!!!) Nä, fram för kontinuerliga drogtester på fyrans tablå-makare!!!


Kommentarer
Postat av: 08

Varför måste helgerna vara så himla långa???
två dagar utan denna blogg är mer än mina hårt ansträngda nerver klarar av, snälla avskaffa helgerna nu!!!!!

2006-01-16 @ 21:44:36
Postat av: Agneta

Käre bror - med smicker kommer man långt, heter det. Spydigheter, däremot, leder sällan speciellt långt ;-)

2006-01-17 @ 09:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0