Bil-skräck och reajackor

Hur löjlig är jag egentligen?! Jag kör så himla sällan att jag egentligen skulle behöva ta lektioner igen. I söndags skulle Per och Frida åka hem och behövde skjuts till busstationen och jag blev så nervös att jag nästan började skaka när jag skulle köra dem. Min kompis Denise har föreslagit att vi ska åka och hälsa på en gemensam kompis som flyttat ett par mil utanför stan, och eftersom hon inte har någon bil på dagarna så föreslog hon att jag skulle köra....vilket ju är självklart, egentligen. Nu ringde hon i måndags och hade bokat in ett datum nästa vecka och jag började genast att oroa mig för detta. Jag misstänker starkt att jag kommer att hämta upp henne med bilen och sedan tvingar henne att köra den läskigt hala och dåligt upplysta vägen fram till huset på landet ;-)

Fast lite duktig är jag ändå - idag körde jag själv bort till NTF´s lokal och lämnade tillbaka låne-bilbarnsstolen (efter två påminnelser). Det var ganska läskigt, men när jag väl hade kommit dit kände jag mig sååå himla duktig att jag fortsatte att köra och åkte ut till Strömpilen (ett shoppingcenter), där jag råkade hitta två chica täckjackor på rea (en lång beige och en kort beige-rosa med löstagbara ärmar) - det lönar sig att köra bil, alltså(!!!) Hmmm...nu gäller det bara att hitta ett shoppingcenter ute på landet som motivation för den lilla bilturen nästa vecka ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0