...eller förresten..

...eller förresten - det får gärna vara sådär surrealistiskt övernaturligt i Medium, för den serien är ju bara så himla bra. Jag älskar det faktum att huvudpersonen, Allison, har en normalfigur för sin ålder (jag gissar ca 38-40 årsåldern) och att hon är så engagerad i sitt jobb att hon blir sådär halvjobbigt opålitlig vad gäller planer med familjen. Det är skönt med rollfigurer man kan identifiera sig med. Det har ju inte funkat så bra med den atletiska och ognälliga Kate i Lost eller den pinnsmala Bree Van De Kamp i Desperate Housewives med perfekt strukna kläder och glansigt hår vars hem alltid är fläckfritt och som alltid bjuder på hemlagade 3-rättersmiddagar på kvällarna.

Jag måste börja göra ordentliga helgplaner i synnerhet för fredagarna, för hjäääääälp vad hopplöst trist det är på tv ikväll(!!!!) Det finns inte ett enda tv-program jag vill se, och jag är ändå en sån som kan sitta och titta på testbilden i flera minuter innan jag stänger av tv:n. Tänk om jag kunde lyckas boka in After Work-dejter på fredagarna och slippa tråkslag i tv-soffan....fast det är klart, eftersom jag inte har så himla många kompisar så skulle planen funka i drygt en månad, men sen kan jag ju bara börja om ;-) ....men Jakob kanske inte blir så glad av att sitta själv hemma med Ella varenda fredag....äh, ny plan - jag gör en god middag, öppnar en flaska vin och tvingar Jakob att spela TP med mig varenda fredag! Yippie - jag börjar med en gång!

Trevlig Helg!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag bara ÄLSKAR Medium, för att den serien trots alla övernaturliga inslag är bland det mest naturliga på TV just nu. Att Patricia Arquette dessutom är fantastisk i huvudrollen gör inte det hela sämre.

2006-01-15 @ 21:26:57
Postat av: Agneta

Wow - mycket bra formulerat! Den är ju faktiskt mer naturlig än övernaturlig(!!!)

2006-01-16 @ 18:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0