Film-nostalgi

WOW! WOW!WOW! Wow, vilken himla tur att jag hittade in till populärkultursjunkiens blogg i tid - annars hade jag helt missat Breakfast Club som visas ikväll!!!! Guuud vad jag längtat efter den filmen. Min kära gamla kompis Maria hade en fest för mig innan jag skulle gifta mig med supersmarrig mat, dryck och en Marguerita framför tv:n då hon satte på Breakfast Club-bandet....där jag somnade(!!!) Maken till taskig tajming at bli påhoppad av en galopperande akut-trötthet. Det var nästan 3 år sedan och nu får jag alltså ytterligare en chans....fast utan mina vänner....och utan Marguerita....*suck* Nåja - jag får föreställa mig dem i soffan med mig och försöka använda all tankekraft jag kan uppbåda till att få mitt trista vattenglas att smaka som Marguerita.
Ääääntligen har jag lyckats ladda upp den snygga nyårsdukningen - tänk om man kunde ha det så här till middagen varje kväll;

Nyårsdukning


Kommentarer
Postat av: Christina

Hej
Min strategi för att gå ner i vikt är inte hemlig. Först och främst har jag planerat vad jag ska äta. Det gör att jag varje dag vet exakt vad jag ska handla hem. Inget stå-och-hitta-på-middag-i-affären alltså. Det är strukturerat och bra. Sen såg jag att man kunde gå med i MåBra:s viktgrej... www.mabra.com. Där finns smarta verktyg. Men det är klart då måste man vara prenumerant.
Så när det gäller maten har jag en plan. se http://godmat.webblogg.se så ser du vad jag äter. Nästan alla dagar finns middagar för.
Sen har jag fått ett gymkort så jag och mannen ska gå på gym för att vi båda behöver det - två ggr per vecka (det här är de svåra bitarna) och sen älskar jag långpromenader så de kommer jag att ta ändå.
Slutligen - en av mina svagheter är att köpa en godisbit på vägen hem i kiosken jag passerar. Det är där kilona kommit tror jag. Det gäller att bita ihop och dessutom se till så att man inte har någon tid att handla för.
Maila mig gärna om du vill ventilera mer. Min mailadress står högst upp på min bloggsida.
Nu ska jag kolla in din blogg.

Postat av: Misspink

Jösses vad fint!

2006-01-23 @ 17:53:38
URL: http://www.misspink.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0