Hurtig nyårsstart

Nyårsmiddagen blev supersmarrig med den goda räk/avokado-tårtan till förrätt, fylld oxfilé till huvudrätt och Nigellas underbara Hallonpavlova till efterrätt. Festen blev också mycket lyckad, inte minst då tjejlaget (som väntat) vann populärkulturs-TP två gånger - heja oss! Det var faktiskt ett skitroligt spel - TP med kategorier som Trender, Kändisar, Musik, Film, Tv samt Sport & Fritid och där "plupp"-frågorna består av ett filmklipp på DVD. Det trista är dock att det bara finns 150 DVD-frågor....hmm - jag undrar om man kan köpa till extra DVD-skivor?

Jag har inte avlagt några egentliga nyårslöften, men har ändå bestämt mig för att äta bättre och börja röra mig mer i år. Jag har imponerat stort på mig själv genom att denna första vardag på det nya året fått massor av nyttigheter uträttade. Idag har jag;

* Letat rätt på närmaste Vikitväktarlokal och mentalt bokat in mötestiden lördagar kl. 10.00

* Ringt Pilatestränaren och bett att få boka in mig på närmsta Pilateskurs (hon skulle kolla och höra av sig på onsdag)

* Köpt samtliga ingredienser till en jättenyttig grönsakssoppa (som jag visserligen inte lagat till ännu...men ändå)

* Inte ätit en enda liten godis ur de smarriga Paradis-godisaskarna som står och suktar mig på vardagsrumsbordet.

Ja, ojojoj - hur ska man kunna fortsätta med dessa präktigheter - vi får vänta och se ;-)

Imorgon: Den snygga nyårsdukningen (jag orkade inte ladda över bilderna ikväll)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0